اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تا پایان فعالیت دوره سوم شورا‌ها

بخش‌های اصلی سالن اجلاس سران اصفهان به بهره‌برداری می‌رسد

خبرگزاری فارس: سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: بهره‌برداری از سالن اجلاس سران اصفهان اگر چه از تعهدات دولت بوده اما تصور می‌کنم بخش‌های مهم و اصلی این سالن تا پایان فعالیت دوره سوم شورا‌ها به بهره‌برداری می‌رسد.

بخش‌های اصلی سالن اجلاس سران اصفهان به بهره‌برداری می‌رسد

ابوالفضل قربانی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به اینکه شیوه‌های مختلفی برای ارتباط شهرداری با مردم وجود دارد، اظهار کرد: شهرداری از یک سو با انجام اقدامات خود در سطح شهر می‌تواند با مردم در ارتباط باشد و همیشه رضایت 100درصدی مردم در راستای انجام اقدامات شهرداری در سطح شهر وجود ندارد بلکه نارضایتی‌هایی نیز مشاهده می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه شهرداری برای ارائه فعالیت‌های خود در سطح شهر به مردم باید نسبت به عدم ارائه گزارش نا‌درست به مردم توجه لازم را داشته باشد، ادامه داد: گزارش‌های شهرداری به مردم مبنی بر انجام فعالیت‌های خود در سطح شهر نباید بر خلاف واقعیت باشد.

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه همچنین شهرداری نباید برای ارائه این گزارش‌ها به مردم بیش از حد لازم هزینه کند، تصریح کرد: همچنین در راستای ارائه این گزارش‌ها نباید حق و حقوقی از مجموعه یا سازمان دیگری ضایع شود.

وی با اشاره به اینکه تجربه نشان می‌دهد که گزارش فعالیت‌های شهرداری در سطح شهر به مردم ارائه شود و به دنبال این موضوع امید نیز در دل مردم باید زنده شود، اضافه کرد: برگزاری نمایشگاه‌هایی مانند ایستگاه دهم در شهر اصفهان از تصمیمات شورای شهر نبوده و از تصمیمات شهرداری بوده است.

قربانی با بیان اینکه در حال حاضر مردم نیز نسبت به برگزاری این نمایشگاه استقبال چشمگیری از خود نشان داده‌اند، تاکید کرد: این موضوع نشان‌دهنده این است که مردم نسبت به اطلاع از فعالیت‌های صورت گرفته در سطح شهر علاقه‌مند هستند.

وی با تاکید بر اینکه شاید این ضعف وجود دارد که با دارا بودن رسانه‌های متعدد در سطح شهر اقدامات صورت گرفته را به صورت مناسب به مردم منتقل نکرده‌ایم، افزود: با پایان یافتن فعالیت هر دوره از شورا‌ها فعالیت هر دوره از شهرداری نیز پایان می‌یابد و در پایان هر دوره گزارشی از فعالیت‌های صورت گرفته در سطح شهر منتشر می‌شود.

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به اینکه انجام این اقدام در تمام دولت‌ها وجود داشته است، گفت: ارائه گزارشی از عملکرد هر مجموعه در پایان دوره فعالیتش مناسب است اما در صورتی که ارائه این گزارش‌ها جنبه تبلیغاتی داشته باشد یک موضوع نا‌پسند و نا‌مناسب است.

وی با بیان اینکه امیدواریم اقدامات صورت گرفته در شهر اصفهان نیز در راستای ارائه گزارش شهرداری از فعالیت‌های صورت گرفته در سطح شهر فاقد جنبه تبلیغاتی باشد، اظهار کرد: اشکالاتی در فعالیت شورایی وجود دارد اما این اشکالات نباید با بزرگ‌نمایی و به صورت غیر‌واقعی نشان داده شود.

قربانی با تاکید بر اینکه در صورتی که شورا‌ها از پختگی لازم برخوردار نباشند و در راستای فعالیت خود با یکدیگر درگیری داشته باشند نمی‌توانند فعالیتی را در راستای فعالیت شورایی خود انجام بدهند، ادامه داد: بنا به فرموده رهبر معظم انقلاب اختلافات میان اعضای شورا‌ها نباید به درگیری تبدیل شود.

وی با اشاره به اینکه اشکالی که در سراسر کشور وجود دارد این بوده که بیش از 50 درصد انرژی افراد به جای کار و فعالیت برای یکدیگر مصرف می‌‌شود، تصریح کرد: توان بالایی در کشور وجود دارد اما توان و انرژی افراد نباید برای سر و کله زدن با یکدیگر مصرف شود.

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان در پاسخ به این سؤال که بالا‌ترین حسن و عیب شورای شهر اصفهان در دوره سوم چه بوده است، اضافه کرد: در دوره سوم فعالیت شورا تصمیمات ماندگاری اتخاذ شده است و این تصمیمات افتخاری برای اصفهان محسوب می‌شود.

وی پروژه میدان امام علی (ع) را از جمله این تصمیمات دانست و تاکید کرد: البته شورای شهر اصفهان در دوره سوم در برخی از موارد نتوانسته است وظایف خود را به صورت مناسب انجام بدهد که این از اشکالات فعالیت این دوره از شورای شهر اصفهان به شمار می‌رود.

قربانی با بیان اینکه به عنوان مثال شورا در راستای تکمیل برخی از پروژه‌های نا‌تمام موجود در شهر اصفهان از جمله مترو موفق نبوده است، افزود: شورا باید با یک برنامه‌ریزی مناسب‌تر و اختصاص بودجه‌های بیشتر نسبت به راه‌اندازی قطار شهری اصفهان زود‌تر از موعد اقدامات لازم را انجام می‌داده است.

وی با تاکید بر اینکه البته اشکالات متعددی در راستای عدم بهره‌برداری از متروی اصفهان وجود داشته است، گفت: برخی از پروژه‌های نیمه‌تمام موجود در شهر اصفهان به شورای شهر مرتبط نیست و نقش جهان و مصلی از جمله این پروژه‌ها محسوب می‌شود.

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به اینکه شورای شهر برای تکمیل سالن اجلاس سران غیر‌متعهد‌ها اقدامات بسیاری را انجام داده است، اظهار کرد: بهره‌برداری از سالن اجلاس اصفهان با وجود اینکه از تعهدات دولت بوده است اما تصور می‌کنم بخش‌های مهم و اصلی این سالن تا پایان فعالیت دوره سوم شورای شهر اصفهان به بهره‌برداری می‌رسد.

وی با بیان اینکه امیدواریم که پروژه سالن اجلاس اصفهان جزو پروژه‌های نیمه تمام قرار نگیرد، ادامه داد: اما پروژه متروی اصفهان باز هم نا‌تمام می‌ماند و به صورت کامل به بهره‌برداری نمی‌رسد و تنها بخش‌هایی از آن مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

قربانی با تاکید بر اینکه پروژه جهان نمای اصفهان از تصمیمات شورای سوم نبوده است، تصریح کرد: در صورتی که طرح برج جهان نمای اصفهان در شورای سوم مطرح می‌شد به صورت قطعی این پروژه به هیچ عنوان در این دوره از فعالیت شورا مورد تصویب قرار نمی‌گرفت.

وی با اشاره به اینکه فضای اختصاص داده شده به جهان نما باید برای انجام فعالیت‌های دیگری اختصاص داده می‌شده است، اضافه کرد: اما شورای سوم زمانی با این پروژه مواجه شد که بیش از 80 درصد این پروژه کامل شده بود.

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه تصور می‌شود که در حال حاضر اهداف و انتظارات ابتدایی مورد نظر از پروژه جهان نمای اصفهان محقق نشده است، تأکید کرد: این موضوع از دلایل عدم بهره‌برداری کامل از این پروژه به شمار می‌رود.

انتهای پیام/63004/صا40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول