اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم مرودشت در مجلس خبر داد

استخراج سالانه 3.11 میلیارد متر مکعب آب از دشت‌های فارس

خبرگزاری فارس: نماینده مردم مرودشت در مجلس شورای اسلامی گفت: سالانه 3.11 میلیارد متر مکعب آب از دشت‌های فارس استخراج شده و از 600 کیلومتر کف‌شکنی کشاورزان در کشور 200 کیلومتر آن در این استان بوده است.

استخراج سالانه 3.11 میلیارد متر مکعب آب از دشت‌های فارس

به گزارش خبرگزاری فارس از جهرم، محمدمهدی برومندی شنبه‌ شب در دومین جشنواره ملی مردمی مرکبات جهرم اظهار داشت: مردم فارس نقش بسیار مهمی در تولید کشاورزی و امنیت غذایی کشور دارند.

وی با اشاره به وجود 80 هزار چاه آب کشاورزی در فارس افزود: سالانه 3.11 میلیارد متر مکعب آب از دشت‌های فارس استخراج شده و از 600 کیلومتر کف‌شکنی کشاورزان در کشور 200 کیلومتر آن در استان فارس بوده است.

نماینده مردم مرودشت در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه آب یکی از مسائل مهم بخش کشاورزی بوده و استان فارس در اثر خشکسالی دچار مشکل در این زمینه شده، ابراز داشت: استانی که اساس توسعه و محور بخش کشاورزی بوده با محدودیت آب روبه‌رو است که باید در زمینه برطرف شدن این مشکل چاره‌اندیشی شود.

این مسئول با بیان اینکه باید به عوامل محدود کننده بخش کشاورزی توجه شود، بیان داشت: باید برای افزایش بهره‌وری در بخش کشاورزی، آموزش و تحقیقات و هسته‌ای شدن علوم کشاورزی برنامه‌ریزی داشته باشیم.

برومندی با بیان اینکه مسائل و مشکلات این استان به صورت هدفمند در مجلس شورای اسلامی در حال پیگیری است، خاطرنشان کرد: در بعد قانون‌گذاری و سیایت‌گذاری طرح انتزاع اختیارات وزارت صنعت، معدن و تجارت و الحاق آن به وزارت جهاد کشاورزی از اقدامات مهم مجلس در چند روز گذشته است.

انتهای پیام/2448/ن20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول