اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی‌فقیه در لرستان:

زمان‌شناسی یکی از وظایف طلاب است

خبرگزاری فارس: نماینده ولی‌فقیه در لرستان گفت: زمان‌شناسی یکی از وظایف طلاب است، بنابراین تلاش در جهت بصیرت‌افزایی و گسترش بصیرت در جامعه از وظایف لاینفک طلاب است.

زمان‌شناسی یکی از وظایف طلاب است

به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، حجت‌الاسلام سیداحمد میرعمادی صبح امروز در مراسم عمامه‌گذاری طلاب لرستانی در حوزه علمیه خرم‌آباد گفت: طلبه باید مقید به این باشند که قرآن بخوانند و نماز شب را به پای دارند.

وی افزود: یک طلبه در زندگی فردی باید توجه داشته باشد که به مسائلی چون معنویت، زهد و پارسایی اهمیت دهد.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان گفت: طلبه باید مراقب باشد در گفتار، کردار و رفتارش به گونه‌ای عمل کند که الگویی برای جامعه باشد.

میرعمادی با اشاره به روایاتی از امام جعفر صادق (ع) گفت: امام معصوم می‌فرماید شیعیان باید به گونه‌ای عمل کنند که موجب آبروداری ما شوند و مواظبت کنند که با حرکات خود سبب ننگ و عار اهل بیت (ع) نشوند.

امام جمعه خرم‌آباد گفت: یک طلبه موفق کسی است که درس، مشق، تحقیق و پژوهش را بر سایر امور زندگی ترجیح دهد و از بزرگان اسلام همانند شیخ انصاری سرمشق بگیرند، زیرا دین و جامعه به وجود آنان نیاز دارد.

میرعمادی خاطرنشان کرد: شیعیان باید زبان را کنترل کنند و از گفتار بیهوده و زشت پرهیز کنند.

وی تصریح کرد: زمان‌شناسی یکی از وظایف طلاب است، بنابراین تلاش در جهت بصیرت‌افزایی و گسترش بصیرت در جامعه از وظایف لاینفک طلاب است.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان گفت: با اشاره به ولایت‌مداری مردم لرستان گفت فریضه بزرگ ولایت‌مداری در لرستان یک نعمت و افتخاری عظیم است که نصیب مردم این دیار شده است.

حجت‌الاسلام میرعمادی یادآور شد: همت بلند، افق دید وسیع، دوراندیشی و درایت، توجه به گسترش دین در جامعه از مسائلی هستند که یک طلبه باید در دستور کار خود قرار دهد.

وی افزود: اگر عالمی اهل هدایت باشد، می‌تواند عالمی را به سمت و سوی هدایت سوق دهد، بنابراین تعلیم مردم و هدایت جامعه از دیگر وظایف طلاب است.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان گفت: تلاش، خلوص نیت، صفای باطنی از یادگارهای دوران طلبه‌گری در مدارس و حوزه‌های علمیه است که تا آخر عمر در اذهان هر طلبه باقی می‌ماند.

در ادامه حجت‌الاسلام مبلغی مدیر حوزه‌های علمیه لرستان در سخنانی لباس روحانیت را لباس پیامبر برشمرد و گفت: این لباس نشانه تزکیه نفس و کار و احترام به جامعه است. بنابراین کسانی که ملقب به لباس روحانیت می‌شوند باید به گونه‌ای عمل کنند که احترام پیامبر از دین مبین اسلام در بین مردم جامعه صد چندان شود.

در ادامه مراسم عمامه‌گذاری طلاب لرستانی در حوزه علمیه کمالیه خرم‌آباد با حضور جمعی از مسئولان لرستانی برگزار شد.

انتهای پیام/2304/ب۳۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول