اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست دامپزشکی جیرفت:

420 هزار رأس دام علیه تب برفکی در جیرفت واکسینه شدند

خبرگزاری فارس: سرپرست دامپزشکی جیرفت گفت: 420 هزار رأس دام سبک بر علیه تب برفکی در جیرفت واکسینه شدند.

420 هزار رأس دام علیه تب برفکی در جیرفت واکسینه شدند

سید سجاد حسینی‌نسب‌ امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در جیرفت با اشاره به اینکه واکسیناسیون تب برفکی با همکاری بخش خصوصی انجام شده است، اظهار داشت: تب برفکی بیماری ویروسی تمام زوج سمان است و این بیماری در پایین آوردن سطح بازدهی و سلامت دام بسیار موثر است.

وی با بیان اینکه بیماری تب برفکی به شدت واگیردار بوده و تقریبا از هر راهی منتقل می‌شود، تصریح کرد: با تلاش‌های صورت گرفته توسط مأمورین دامپزشکی و واکسیناسیون به موقع تاکنون هیچ کانون بیماری تب برفکی در شهرستان جیرفت مشاهده نشده است.

حسینی با اشاره به اهمیت راه‌اندازی کمیته ساماندهی سگ‌های ولگرد در شهرستان جیرفت اذعان داشت: سگ‌های ولگرد یکی از عوامل انتقال بیماری‌ هاری هستند.

وی با بیان اینکه امکان واکسیناسیون سگ‌های ولگرد وجود ندارد، خاطرنشان کرد: مسئولان باید برای راه‌اندازی کمیته ساماندهی سگ‌های ولگرد همکاری و اقدام کنند.

حسینی با اشاره به اینکه از ابتدای سال تاکنون بیش از 800 قلاده سگ مورد واکسیناسیون قرارگرفته است، اذعان داشت: تعداد کانون‌های بیماری از سه عدد به یک عدد تقلیل یافته است.

انتهای پیام/80003/غ20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول