اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی ملایر:

فراهم کردن ایمنی در کار وظیفه کارفرمایان است

خبرگزاری فارس: مدیر اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی ملایر گفت: کارفرمایان باید اصول ایمنی در کار را برای کارگران مهیا کنند.

فراهم کردن ایمنی در کار وظیفه کارفرمایان است

به گزارش خبرگزاری فارس از ملایر، مرتضی سلطان‌محمدی پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران در خصوص ایمنی در کار اظهار داشت: یکی از وظایف مهم اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی بحث حفظ و صیانت از نیروی کار و کارگران است.

وی، کارگران را باارزش‌ترین و شریف‌ترین سرمایه انسانی دانست و افزود: حفظ نیروی کار و سلامتی محیط کار و کارگران ایجاب می‌کند که نظارت مستمر توسط این اداره بر همه شرکت‌ها و کارگاه‌ها انجام شود.

مدیر اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی ملایر گفت: در این راستا همه کارگاه‌ها و شرکت‌ها توسط بازرسی اداره به طور ماهانه یا دو ماه یک بار بازدید و موارد نقص قانون تذکر داده می‌شود.

وی عنوان کرد: کارفرمایانی که موارد لازم قانون کار را رعایت نکنند برابر قانون با آنها برخورد و به مراجع قضایی معرفی شده و باید جرایم نقدی را پرداخت کنند.

سلطان‌محمدی در خصوص فوت کارگر ملایر در شرکت آلیاژی ذوب آهن ملایر اظهار داشت: در تاریخ 19 دی، گزارشی از سوی نیروی انتظامی مبنی بر فوت کارگری در شرکت ذوب آهن ملایر داده شد که در ساعت 14:30 روز 19 دی، جواد می‌آبادی 29 ساله با مدرک تحصیلی فوق دیپلم تأسیسات به عنوان مکانیک شیفت (آ) با سابقه کار یک سال و شش ماه در این شرکت، بر اثر نبود ایمنی در کار فوت شده است.

وی ابراز داشت: در این راستا بر اساس دستور مقامات قضایی در خصوص بررسی حادثه منجر به فوت این فرد، پس از بازدید از محل و مطالعه پرونده در کلانتری سامن و اظهارات شهود و طرفین و همچنین تحقیقات لازم صورت گرفته معلوم شد که این کارگر از تاریخ 20 اردیبهشت سال 90 در این شرکت با حداقل دستمزد روزانه در واحد نبرد کارخانه مشغول به کار بوده و در قسمت‌های بسته‌بندی میلگرد، نورد کاری و واحد مکانیک نبرد کار کرده است.

مدیر اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی ملایر افزود: با توجه به سابقه کم کارگر و آشنا نبودن وی به همه دستگاه‌ها قصوری از طرف وی رخ داده و همین امر منجر به فوت او شد.

وی بیان داشت: متوفی نباید در این قسمت که مهارت کافی نداشته وارد می‌شد چرا که در این زمینه آموزش لازم را ندیده و به صورت انفرادی می‌خواسته که کار را انجام دهد.

سلطان‌محمدی تصریح کرد: این کارگر باید با هماهنگی و با احتیاط لازم اقداماتی از قبیل پایین آوردن جک توسط یونیت هیدرولیک، بستن زیر جک و مهار کردن جک توسط جرثقیل سقفی و کار تعویض شلنگ‌ها را انجام می‌داد و در کار خود عجله نکرده و در محیط ایمن قرار می‌گرفت که رعایت نکردن این موارد منجر به فوت وی شد.

وی افزود: بنا به استناد به ماده 91 قانون کار، کارفرما باید قبل از انجام هر کاری آنالیز ایمنی را انجام دهد و ریسک و خطر را در کار شناسایی کند و در نتیجه دستور العمل‌های لازم برای کار ایمن تهیه و بعد از آن فعالیت شود.

مدیر اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی ملایر بیان کرد: کارفرمایان باید همه امکانات و شرایط لازم را برای کارگران فراهم کنند و در این راستا چگونگی کار و شناساندن به دستگاه به کارگران را آموزش دهند.

وی خاطرنشان کرد: در این راستا طبق بازرسی‌های انجام شده و رأی صادره بازرسی و نحوه صحیح کار در خصوص پرونده و پرداخت دیه کارگر توسط مراجع قضایی اعلام خواهد شد و دیه از طریق مراجع به بازماندگان وی پرداخت می‌شود.

انتهای پیام/89013/ح30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول