اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

‌نویسنده‌‌ و مهدویت‌پژوه‌ ایران:

دستگاه‌های تربیتی به مسئله جاهلیت توجه داشته باشند

خبرگزاری فارس: ‌نویسنده‌، روزنامه‌نگار و مهدویت‌پژوه‌ ایرانی گفت: جاهلیت مدرن یک موضوع تحقیقاتی بسیار مهم برای دستگاه‌های تربیتی کشور است.

دستگاه‌های تربیتی به مسئله جاهلیت توجه داشته باشند

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، اسماعیل شفیعی‌سروستانی شامگاه شنبه در جمع فرهیختگان کرمان اظهار داشت:‌ جاهلیت مدرن یک موضوع تحقیقاتی بسیار مهم برای دستگاه‌های تربیتی کشور است، اما دستگاه‌های تربیتی‌ ما به امور دیگر می‌پردازند و به خوابی خوش فرو رفته‌اند.

وی با اشاره به اینکه ‌ما عادت کرده‌ایم مباحث مهدوی را وسیله‌ای برای رفع حوائج شرعی خود قرار دهیم، افزود: برای اصلاح‌گری بزرگ باید وجوه اجتماعی جاهلیت را مورد بررسی قرار دهیم.

شفیعی با بیان اینکه پیامبر اکرم(ص) بلافاصله ‌پس از بعثت خود اعلام کردند که من در میان دو جاهلیت مبعوث شدم و جاهلیت دوم به مراتب وسیع‌تر از جاهلیت زمان من است، ابراز داشت: باید بررسی کنیم که آیا بدعت‌های زمان ما از نشانه‌های آخرالزمان هست یا نه .

وی خاطرنشان کرد: جاهلیت قدیم و جاهلیت مدرن در نهج‌البلاغه توصیف شده‌اند که از نشانه‌های جاهلیت دوم می‌توان به این موارد که مردم اتحاد ندارند‌ مگر بر دروغ، بر ناروا عهد و پیمان می‌بندند و فرزندان موجب خشم پدران می‌شوند، اشاره کرد.

شفیعی افزود: مردم در جاهلیت دوم بر رکن تعصب استوار بوده و تمام‌ ایسم‌ها و حتی احزاب سیاسی امروز نیز بر پایه ‌تعصبات شدید استوار هستند.

وی تصریح کرد: باید طبق فرموده پیامبر اسلام(ص) تعصبات بیجا را کنار گذاشته و در راه‌های صحیح مانند کمک به همنوع از آن بهره برد.

شفیعی بیان داشت: تبرج یکی دیگر از مهم‌ترین نشانه‌های جاهلیت دوم است که معنای اصلی آن عرضه کردن ‌است.

وی افزود: تبرج و عرضه کردن همه نظرات را به سمت آرایش و خودنمایی زنان در زمان جاهلیت دوم برمی‌گرداند و این در حالی است که تبرج فقط شامل حال زنان نمی‌شود، بلکه شامل حوزه‌ها و حرکت‌های فرهنگی و حتی معماری نیز است.

این محقق عنوان کرد: ساختمان‌ها باید دارای حجاب باشد و از تبرج به دور نگه‌داشته شوند، زیرا طبق گفته یکی از روسای جمهور‌ انگلیس که عنوان کرد، «ما شهرها را می‌سازیم و شهرها مردم را می‌سازند» به این مهم توجه داشته باشیم که معماری شهرها می‌تواند بی‌بند و باری و دیگر جرائم را به دنبال داشته باشد.

وی اظهار داشت: شهرها باید به گونه‌ای ساخته شود که خانه‌ها دارای حریم بوده و مساجد در حاشیه قرار نگیرند، شهرها باید صحیح ساخته شوند تا انسان‌های سالم و صالح در آن ساخته شود.

شفیعی گفت: گرایش جوانان به سمت جراحی‌های زیبایی و استفاده بیش از حد لوازم آرایش نیز گویای تبرج و جاهلیت مدرن است که باید بررسی شود به چه دلیل جوانان و زنان ما به این سمت گرایش پیدا کرده‌اند.

وی افزود: حضرت ولی‌عصر(عج) زمانی که ظهور کند، تمام‌ بدعت‌ها را نابود می‌کند که این کار به آسانی انجام نمی‌پذیرد، زیرا در زمان پیامبر(ص) بدعت‌ها یک یا دو وجهی بود، اما در جاهلیت مدرن بدعت‌ها صد وجهی هستند.

شفیعی بیان داشت: مهدی موعود زمانی که ظهور کند‌، تمام‌ معجزات پیامبرانی را که خداوند مبعوث کرده است را در خدمت دارد، زیرا معجزات بر اساس بدعت‌های زمان هر پیامبر رخ می‌داده‌اند و امام عصر با تمام‌ آنها در یک زمان مواجه است.

وی عنوان کرد: در زمان ظهور امام مهدی(عج) نفاق و شرک آنچنان تجلی دارد که آن حضرت به تمام‌ معجزات نیازمند می‌شود و با استفاده از آن جاهلیت را نابود می‌سازد، اسلام را برمی‌گرداند به نحوی که همه می‌پندارند دین جدیدی آمده‌ و نمی‌دانند که همان اسلام است.

شفیعی خاطرنشان کرد: معلمان باید معارف مهدوی را مطالعه و از اخبار و نشانه‌های‌آخرالزمان مطلع باشند.

وی‌ ابراز داشت: مدیر‌، نماینده‌، ‌وکیل‌، ‌وزیر‌ و استانداری که روایات آخرالزمان ‌و مهدوی را نشناسد، قطعا در تصمیم‌گیری دچار مشکل است.

این نویسنده افزود: دو سایت موعود و مستور می‌توانند راهگشای خوبی برای علاقمندان به نشانه‌های آخرالزمان باشند.

انتهای پیام/2446/غ40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول