اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون آموزش و پرورش استان سمنان:

سمنان در توسعه متوازن هدایت تحصیلی رتبه برتر کشوری کسب کرد

خبرگزاری فارس: معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان سمنان گفت: این استان در هدایت تحصیلی دانش‏آموزان به رشته‏های فنی و حرفه‏ای و کاردانش رتبه اول کشوری را کسب کرده است.

سمنان در توسعه متوازن هدایت تحصیلی رتبه برتر کشوری کسب کرد

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان و به نقل از روابط عمومی آموزش و پرورش استان سمنان، حسین فولادیان اظهار داشت: با پیگیری‏های مسئولان آموزش و پرورش در بخش آموزش فنی و کاردانش، این استان 33.46 درصد از دانش‏آموزان را به سمت رشته‏های فنی و کار دانش هدایت کرده است.

وی که در نشست شورای آموزش و پرورش دامغان به منظور ارائه اهداف توسعه متوازن سخن می‌گفت، به مطالبه مقام معظم رهبری در زمینه توسعه متوازن و توسعه شاخه‏های مهارتی و فنی و حرفه‏ای اشاره کرد.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان سمنان گفت: هدایت دانش‏آموزان سال‏های اول دبیرستان از علوم انسانی به کاردانش و فنی حرفه‏ای از اهدافی است که می‏توان برای تحقق آن به تخصص و توانمندی در زمینه صنعت رسید.

فولادیان افزود: از این طریق، می‏توان متناسب با بازار کار نیروی متخصص تربیت و جذب بازار کار کرد.

در این نشست، نیاز جدی آموزش و پرورش دامغان به داشتن یک هنرستان فنی اعلام و مقرر شد تا شورای آموزش و پرورش به وسیله کارگروه‏های زیر مجموعه شورا در این زمینه بررسی‏های لازم را انجام دهد و این نیاز برای اجرایی شدن به اداره کل استان سمنان اعلام شود.

انتهای پیام/2249/ذ/پ3003 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول