اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تعلیم و تربیت  /  آموزش و پرورش

تا پنج سال آینده

سوابق تحصیلی جایگزین کنکور می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش گفت: حداکثر تا پنج سال آینده سوابق تحصیلی 100 درصد جایگزین کنکور خواهد شد.

سوابق تحصیلی جایگزین کنکور می‌شود

عبدالامیر عرفی در حاشیه بازدید از مدارس شهرستان آبیک در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آبیک اظهار داشت: در جلسه مشترک بین نمایندگان آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی و معاونین وزارت آموزش و پرورش، نمایندگان طرحی را ارائه خواهند داد که در آن وزارت آموزش و پرورش حداکثر تا پنج سال آینده سوابق تحصیلی صد درصد جایگزین کنکور می‌شود.

وی افزود: کنکور در پایان دوره پنج ساله حذف خواهد شد و شرایط درسی داوطلبان در طول دوران تحصیل در هنرستان‌ها و دبیرستان‌ها ملاک ورود دانش‌آموزان به دانشگاه‌ها خواهد شد.

این مسئول ادامه داد: با حذف کنکور دغدغه‌ها و استرس‌های دانش‌آموزان کاهش یافته و سمت و سوی آموزش به سمت آموزش‌های حقیقی و واقعی خواهد بود.

رئیس مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش خاطر نشان کرد: با حذف کنکور به آموزش عمق بیشتری داده خواهد شد و دانش‌آموزان از تست زدن و کلاس‌های کنکور دور خواهند شد.

عرفی بیان داشت: خوشبختانه با تلاش‌های صورت گرفته در دو سال اخیر در زمینه حذف کنکور جلو هستیم.

وی یادآور شد: حذف کنکور یکی از دغدغه‌هایی بود که در سازمان سنجش کشور وجود داشت و یکی از دغدغه‌ها توانایی‌های وزارت آموزش و پرورش در ارسال سوابق تحصیلی بود که خوشبختانه به اذعان مسئولان سازمان سنجش کشور وزارت آموزش و پرورش از  شایستگی‌ها و قابلیت‌های لازم برای ارائه سوابق کامل، جامع و استاندارد دانش‌آموزان و داوطلبان مشمول سوابق برخوردار شده است.

این مسئول اضافه کرد: از سوی وزارت آموزش و پرورش، سوابق تحصیلی بیش از 90 درصد شرکت‌کنندگان در مرحله نخست کنکور امسال به سازمان سنجش کشور ارائه شد و مابقی چون سال فارغ التحصیلی‌شان قبل از سال 84 بود مشمول این قانون نشدند.

رئیس مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش گفت: اجماعی بین نمایندگان مجلس شورای اسلامی و وزارت علوم و تحقیقات ایجاد شده که وزارت آموزش و پرورش از طریق سوابق تحصیلی می‌تواند به خوبی حذف کنکور را به سامان برساند که نقطه قوت است.

انتهای پیام/77006/ع30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول