اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار بانه:

پوشش نامناسب تحصیلی دانش‌آموزان در بانه تهدید است

خبرگزاری فارس: فرماندار بانه با اشاره به جمع‌آوری مدارس شبانه‌روزی در این شهرستان، پوشش نامناسب تحصیلی در این شهرستان را یک نوع تهدید تلقی کرد.

پوشش نامناسب تحصیلی دانش‌آموزان در بانه تهدید است

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، مسعود منصوری در جلسه شورای آموزش و پرورش استان کردستان که با حضور تمامی فرمانداران و رؤسای آموزش و پرورش شهرستان‌های تابعه استان در سالن شهدای دولت استانداری برگزار شد، اظهار کرد: لغو مدارس راهنمایی در برخی از روستاها و تعطیلی برخی از مدارس شبانه‌روزی، شهرستان با مشکل مواجه کرده است.

وی اضافه کرد: بافت فرهنگی شهرستان بانه به گونه‌ای است که در برخی از خانواده‌ها اجازه تحصیل به دختران داده نمی‌شود که در صورت وجود مدارس شبانه‌روزی این مشکل برطرف خواهد شد و این نیاز به توجه شورای آموزش و پرورش استان دارد.

منصوری، تامین و تملک زمین فضاهای آموزشی و مغایر بودن آمار شهرستانی درآمدهای آموزش و پرورش با آمار استان را از دیگر مشکلات بخش آموزش و پرورش شهرستان بانه ذکر کرد.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان بانه هم در این جلسه با اشاره به مهاجرت‌پذیر بودن بانه، ساخت مدارس جدید را یک ضرورت خواند و گفت: تجاری شدن بانه موجب این مسئله شده است و نیاز به توجه ویژه دارد.

خضری افزود: پراکندگی روستایی هم نیاز به نیروی انسانی آموزشی را نسبت به سایر شهرستان‌های استان دوچندان کرده است.

فرماندار شهرستان قروه هم در این جلسه گفت: ساخت 50 درصد از 200 فضای آموزشی موجود در این شهرستان به قبل از سال 60 بر می‌گردد و تنها 40 مورد آن بعد از سال 74 احداث شده است.

محمدرسول شیخی‌زاده تصریح کرد: تعدادی از مدارس شهرستان قروه هنوز هم به صورت چرخشی فعالیت می‌کنند که باید برای یک نوبته کردن آنها اقدامات لازم صورت گیرد.

رئیس آموزش و پرورش شهرستان دیواندره نیز گفت: 195 مدرسه از 233 مدرسه شهرستان دیواندره در روستاهاست که در واقع محروم هستند.

خلیل کریمی افزود: 8 مدرسه در دیواندره هنوز زمین آنها تملک نشده و مدارس 7 روستای این شهرستان هم مالکیت دولتی ندارند و همین امر موجب شده است که همواره برای پیگیری پرونده شاکیان در دادگاه باشیم.

وی در پایان گفت: در سال جاری 11 مدرسه مقاوم‌سازی شده، مدرسه سه روستا احداث و تحویل شده و دو مدرسه خیرین نیز افتتاح و مورد بهره‌برداری قرار گرفته است.

انتهای پیام/79001/ح20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول