اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مؤلف کتاب برگزیده فصل در مازندران در گفت‌وگو با فارس:

عصمت 5 تن آل عبا مرجعیت تامه علمی دارد

خبرگزاری فارس: مؤلف کتاب برگزیده فصل گفت: در کتاب پژوهشی جدید درباره آیه تطهیر اثبات شد که عصمت پنج تن آل عبا، مرجعیت تامه علمی دارد و امامت امیرالمؤمنین علی (ع) و فرزندان بزرگوارش از پیام‌های مهم آیه تطهیر است.

عصمت 5 تن آل عبا مرجعیت تامه علمی دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان نور، در بیست و دومین جشنواره کتاب فصل کتاب پژوهشی جدید درباره آیه تطهیر از بین 538 عنوان چاپ شده در حوزه علوم دین و قرآن، کتاب حجت‌الاسلام عبدالرحمان باقرزاده شایسته تقدیر شناخته شد.

آنچه در بخش‌های چهارگانه این اثر 840 صفحه‌ای ارایه شده، پژوهش جامع و به دور از تعصب است که با تکیه بر منابع اصیل اهل سنت صورت گرفته و ضمن اثبات انحصار مصادیق آیه در اصحاب کساء به ادعاها و شبهات مختلف بر اساس موازین علمی پاسخ داده است.

نویسنده این اثر ارزشمند حجت‌الاسلام عبدالرحمان باقرزاده امام جمعه نور است که به همین بهانه با وی به گفت‌وگو نشستیم.

حجت‌الاسلام باقرزاده در رابطه با تألیف این پژوهش به خبرنگار فارس گفت: این کتاب در اصل به‌عنوان پایان‌نامه علمی سطح چهار حوزه(دکتری) تدوین شده و در فروردین 90 از آن دفاع شد و در تابستان 91 از سوی انتشارات دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم به چاپ رسید.

وی اظهار داشت: این کتاب یکی از مهم‌ترین آیات قرآن پیرامون اهل‌بیت عصمت و طهارت «آیه تطهیر» را محور بحث قرار داده و در بخش اول به تبیین واژگان این آیه شریفه پرداخته و با استناد به منابع مختلف اثبات شد که این آیه شریفه سرشار از تأکیدات مختلف و نشانه‌های فراوان از انحصار معنایی است.

امام جمعه نور افزود: در بخش دیگر از این کتاب نظرات گوناگون شیعه و اهل سنت مورد بحث واقع شده و ضمن موشکافی دقیق در نظرات مختلف به اثبات نظریه مورد قبول «انحصار مصادیق آیه شریفه در پنج تن آل عبا» پرداخته شد.

مؤلف آیه تطهیر ادامه داد: در بخش سوم ضمن بررسی ادعاهای گوناگون برادران اهل‌سنت با تکیه بر استدلال منطقی به پاسخ آن ادعاها برآمده و در کنار شبهات مختلفی که به نظریه مورد قبول وارد بود، مورد بررسی و با استناد به منابع اصیل اهل‌سنت به این شبهات پاسخ گفته شد و در یکی از این بخش‌ها به استشهادات مختلف تاریخی به این آیه شریفه اشاره شد.

باقرزاده اظهار داشت: در بخش پایانی کتاب نیز پیام‌های مختلف آیه شریفه تطهیر مورد بررسی قرار گرفته و اثبات شد که عصمت پنج تن آل عبا، مرجعیت تامه علمی دارد و امامت امیرالمؤمنین علی (ع) و فرزندان بزرگوارش از پیام‌های مهم آیه تطهیر است.

به گزارش فارس، کتاب‌های برگزیده فصل در حوزه‌های مختلف در فهرست کاندیدای بررسی کتاب برگزیده سال قرار می‌گیرند.

انتهای‌پیام/86023/م20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول