اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو هیئت مدیره شرکت بورس انرژی:

بورس انرژی نیازمند ایجاد تعادل میان عرضه و تقاضا است

خبرگزاری فارس: عضو هیئت مدیره شرکت بورس انرژی گفت: اگر چه بورس و فضای رقابتی عمل شایسته‌ای است اما نیازمند فعالیت جدی‌تر در حوزه تعادل عرضه و تقاضا هستیم.

بورس انرژی نیازمند ایجاد تعادل میان عرضه و تقاضا است

محمد ملاکی‌ریاحی ظهر امروز در حاشیه دومین روز از همایش فرصت‌ها و چالش‌های کسب و کار در تجارت الکتریکی که در محل هتل پردیسان مشهد برگزار شد، در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس اظهار کرد: ساده‌انگاری در شرایط تحریم کار نادرست و به دور از منطق است.

وی افزود: از جمله عمده‌ترین مشکلات در صنعت برق ناهماهنگی در بخش ورودی و خروجی است، ورودی‌ها چون سرمایه‌گذاری و سوخت و هم‌چنین خروجی‌ها چون تعرفه‌های برق در شرایط فعلی مشکلات متعدد را در حوزه صنعت برق بوجود آورده است.

ملاکی با بیان اینکه بورس و ایجاد فضای رقابتی عمل شایسته‌ای است، خاطر نشان کرد: اگر چه بورس و فضای رقابتی عمل شایسته‌ای است اما نیازمند فعالیت جدی‌تر در حوزه عرضه و تقاضا هستیم.

وی تصریح کرد: باید شرایط در بورس انرژی متفاوت شود، به این معنی که عرضه و تقاضا علاوه بر تعدد، تنوع نیز داشته و عرصه رقابت را گسترده‌تر کنیم.

عضو هیئت مدیره شرکت بورس انرژی با اشاره به اینکه قانون‌گذاران در بورس انرژی باید از دیگر بخش‌ها تفکیک شود، گفت: کسانی که قانون در بخش بورس انرژی را وضع می‌کنند باید با عنوان بخش قانونمند شناخته شوند و با عنوان حوزه مجزا مدیریت کنند.

ملاکی از رفع بسیاری از چالش‌ها و موانع در بورس موفق انرژی یاد کرد و ادامه داد: تلاش می‌کنیم سهم بیشتری از معاملات توسط بورس انجام شود.

وی اذعان کرد: باید ورودی و خروجی صنعت برق بسترساز شرایط رشد و توسعه باشد تا در شرایط تحریم با بهترین مدیریت و با اصل مشارکت و رقابت توسعه‌بخش انرژی و دیگر بخش‌های اقتصاد باشیم.

دومین همایش فرصت‌ها و چالش‌های کسب و کار در تجارت انرژی الکتریکی(برق)، چهارم و پنجم بهمن ماه در هتل پردیسان مشهد توسط گروه مهام شرق برگزار ‌شد.

انتهای پیام/70009/ت30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول