اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه چناران:

اختلاف مسئولان در شرایط فعلی برای جامعه سم مهلکی است

خبرگزاری فارس: امام جمعه شهرستان چناران گفت: اختلاف مسئولان در شرایط فعلی برای جامعه سم مهلکی است.

اختلاف مسئولان در شرایط فعلی برای جامعه سم مهلکی است

به گزارش خبرگزاری فارس از چناران، حجت‌الاسلام والمسلمین مظفر تاجی در خطبه‌های این هفته جمعه چناران اظهار کرد: اختلاف و دودستگی در شرایط فعلی سم مهلکی است که جز بی‌اعتماد کردن مردم عزیز و شادمان کردن دشمنان شکست خورده دستاورد دیگری ندارد.

وی با اشاره به نشست‌های اقتصادی دولت و مجلس افزود: مسئولان باید توجه داشته باشند اگر در لبیک به مقام معظم رهبری با هم متحد و هم دل نباشند و برای تامین نیازهای معیشتی مردم به ویژه قشرهای محروم و آسیب‌پذیر جدی‌تر تلاش نکنند باید در پیشگاه خداوند پاسخگو باشند.

تاجی با اشاره به آغاز دهه فجر گفت: مبارزه ملت ایران تنها قیام علیه استیلای سیاسی، استعمار اقتصادی، استبداد داخلی ، فقدان توسعه، جدایی دین از سیاست ، نظام طبقاتی و فرهنگ غربی نبود بلکه انقلابی علیه همه اینها و به منظور استقرار نظام مستقل اسلامی، مردمی و ملی بود و مردم در شعارهای خود همه هدف‌ها و آرمان‌های خود را مشخص کرده و مهر فرهنگ و هویت خود را به آن زدند.

امام جمعه چناران بیان داشت: انقلاب اسلامی در پی عدالت‌خواهی ، آزادی‌خواهی، استقلال‌طلبی، اثبات هویت خودی ،تثبیت ارزش‌ها و معیارهای مکتبی و استقرار نظام حکومت اسلامی بود.

وی ادامه داد: در راستای همین هدف‌ها و آرمان‌های بلند هیچ قشر و طبقه خاصی به طور مشخص انقلاب را منحصر به خود نکرد و همه اقشار مردم به طور یکپارچه و فراگیر در آن دخیل بوده‌اند.

خطیب جمعه چناران ضمن تبریک میلاد حضرت محمد (ص) و امام جعفر صادق (ع) و روز اخلاق و مهرورزی گفت: پیامبر با آنکه نخستین شخصیت جهان آفرینش و افضل پیامبران و از جایگاه رفیع معنوی ،علمی، اجتماعی و سیاسی برخوردار بودند اما رفتار و زندگی آن حضرت کاملا مردمی، با مردم و کنار مردم و همدرد مردم بود.

تاجی افزود: شاید بتوان گفت یکی از وسایل پیشرفت اسلام و نفوذ پیامبر اسلام در قلوب مردم حتی مخالفین محبت و مهرورزی ایشان در اوج اقتدار بود.

امام جمعه چناران تصریح کرد: باید توجه داشت امروز بیش از هر زمان دیگر پیشرفت به این معارف زلال نبوی نیاز دارد متاسفانه آنچه در جامعه اسلامی امروز جریان است عکس آن چیزی است که از قرآن کریم و احکام نبوی و سیره عملی پیشوایان دینی در دست داریم.

وی تاکید کرد: امروز وظیفه همگان ایجاب می‌کند که به اخلاق نبوی روی آوریم و بد اخلاقی‌ها را از جامعه ریشه‌کن کنیم.

تاجی به مسئله شرعی تقلید اشاره کرد و گفت: تقلید یا پیروی جاهل از عالم و اطاعت غیر متخصص از متخصص یک امر فطری عقلی و پسندیده است که مورد تائید قرآن و سنت نیز قرار گرفته است.

وی افزود: هر انسانی در حرکت ، پیشرفت، رشد و تعالی است و برای این حرکت نیاز به شناخت دارد و برای کسب این شناخت یا باید خود عالم و متخصص باشد و یا به عالم و متخصص مراجعه و از نظرات او پیروی کند تا حرکت او با بصیرت شود.

انتهای پیام/70006/ت40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول