اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شورای اسلامی شهرضا:

فرماندار‌ها رئیس شورای حل اختلاف شورا‌ها شدند

خبرگزاری فارس: رئیس شورای اسلامی شهرضا گفت: در حال حاضر هیئت حل اختلاف شورا‌ها با فرمانداری‌ها است و جنس شورای حل اختلاف شورا‌ها جنس شوایی ندارد.

فرماندار‌ها رئیس شورای حل اختلاف شورا‌ها شدند

عبدالرسول کاظم‌پور امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به اینکه در حال حاضر تصویب مصوبات شورا‌ها و هیئت حل اختلاف شورا‌ها با فرمانداری‌ها است، اظهار کرد: رئیس هر دو مورد نیز فرماندار است و فرمانداری‌ها از جنس شورایی ندارند.

وی با تاکید بر اینکه شورا‌ها از جنس مردم و مجلس شورای اسلامی هستند، اضافه کرد: اما فرمانداری‌ها از جنس شورا‌ها نبوده که بتوانند برای موارد مشخص شده مربوط به شورا‌ها تصمیم‌گیری کنند.

رئیس شورای اسلامی شهرضا با بیان اینکه در حال حاضر مجلس شورای اسلامی از جنس خود دارای کمیسیون نظارت است، تصریح کرد: اما جنس شورای حل اختلاف شورا‌ها، شورایی نیست و امکان وجود خطا از هر مجموعه‌ای وجود دارد و مرجعی باید برای رسیدگی به خطا‌ها و اشتباهات شورا‌ها وجود داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر در دانشگاه‌ها و در هر اداره‌ای یک کمیته انضباطی وجود دارد، ادامه داد: شورا‌ها از وجود یک کمیته انضباطی برخوردار نیستند و مرجعی باید از جنس شورا‌ها برای رسیدگی به اشتباهات و خطا‌های شورایی وجود داشته باشد.

کاظم‌پور با بیان اینکه شاخصه‌های فعالیت شورایی به صورت کامل و جامع در قانون مشخص شده است، تاکید کرد: اعتقاد به شورا‌ها، تصویب مدیریت واحد خدمات شهری و بودن شخصی از جنس شورا‌ها برای تطبیق مصوبات و انجام فعالیت در زمینه حل اختلاف شورا‌ها از جمله این شاخصه‌ها به شمار می‌رود.

وی با تاکید بر اینکه تحقق مدیریت واحد شهری از جمله مطالبات و خواسته‌های شورا‌ها به شمار می‌رود، افزود: در حال حاضر هنوز این موضوع محقق نشده است، اما مدیران باید فعالیت‌های خود را بر روی محقق شدن مدیریت واحد شهری متمرکز کنند، چرا که تحقق اصل 44 قانون اساسی نیاز امروز کشور است.

انتهای پیام/63004/ش20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول