اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

حاشیه‌های دیدار صبای قم و صنعت نفت آبادان

از پرچم برزیل تا اعتراض به مرفاوی استقلالی

خبرگزاری فارس: دیدار تیم‌های فوتبال صبای قم و صنعت نفت آبادان که از هفته بیست و سوم لیگ برتر باشگاه‌های کشور به میزبانی صبا در ورزشگاه یادگار امام قم برگزار شده بود با حاشیه‌های جالبی همراه بود.

از پرچم برزیل تا اعتراض به مرفاوی استقلالی

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، صبا تا پیش از این مسابقه در رده هشتم جدول و تیم فوتبال صنعت نفت در انتهای جدول و رده هجدهم قرار داشت.

این مسابقه رأس ساعت 15 و 30 دقیقه با قضاوت احمد صالحی و کمک‌های رحیم شاهین و علیرضا کناری آغاز شد، من اینکه رسول رهبرفام نیز به عنوان داور چهارم در این مسابقه حضور داشت.

صمد مرفاوی و علی فیروزی مربیان خوزستانی دو تیم قبل از آغاز این دیدار به سمت هم رفتند و یکدیگر را در آغوش گرفتند و لحظاتی با هم خوش و بش کردند.

در ابتدای این مسابقه از طریق بلندگوی ورزشگاه انتخاب قدرت‌لله باقری مربی تیم فوتسال صبای قم به عنوان مربی تیم ملی فوتسال کشور به این مربی و هواداران فوتبال در قم تبریک گفته شد.

استادیوم یادگار امام قم در این روز نیز خالی از تماشاگر بود و تنها حدود 300 نفر از نزدیک این مسابقه را تماشا ‌کردند، من اینکه حدود 30 تماشاگر آبادانی نیز برای دیدن این مسابقه به قم آمده بودند.

تماشاگران آبادانی در این دیدار تیم خود را با سنج و دمام که در جنوب کشور استفاده می‌شود،همراهی کردند؛ یکی از طرفداران صنعت نفت نیز در حالی که پرچم برزیل را در دست داشت به تشویق تیم محبوب خود می‌پرداخت.

در این دیدار علی فیروزی برای نخستین‌بار در این فصل به عنوان سرمربی تیم فوتبال صنعت نفت بر روی نیمکت این تیم نشست که البته در نیمه دوم توانست این تیم را متحول کند.

هر چند تماشاگران کمی به ورزشگاه آمده بودند، اما با بلندگویی که در دست داشتند از ابتدا تا انتهای مسابقه تیم صبا را تشویق کردند و ساکت ننشستند.

نخستین کرنر این مسابقه در دقیقه 14 بازی به سود تیم صنعت نفت آبادان رقم خورد که این تیم نتوانست از این موقعیت بهره‌ای ببرد.

در دقیقه 25 مسابقه نخستین گل این دیدار به سود تیم صبا رقم خورد که در صحنه گل ارسال بلند سهراب بختیاری‌زاده، مدافع صبا با اشتباه مدافعان صنعت نفت به ایمان رزاقی‌راد رسید که مهاجم تیم صبا توانست از این اشتباه نهایت استفاده را ببرد و گل نخست این مسابقه را به ثمر برساند.

این دیدار نخستین مسابقه‌ای بود که ایمان رزاقی‌راد از دقیقه نخست مسابقه به زمین رفت که این بازیکن نشان داد، تلاش می‌کند تا جایگاه ثابت خود را در تیم فوتبال صبای قم به دست آورد.

دقیقه 26 مسابقه حسین بغلانی، مدافع تیم فوتبال صنعت نفت پس از برخورد با مهاجم تیم فوتبال صبا مصدوم شد و نتوانست به بازی ادامه دهد که این اتفاق نخستین تعویض صنعت نفت را رقم زد و دقیقه 29 محمد ذبیر نیک‌نفس به جای بغلانی به زمین مسابقه آمد.

در دقیقه 42 این مسابقه فرید کریمی در موقعیت تک به تک با دروازه‌بان حریف توپ را از روی خط شش قدم دروازه صنعت نفت به بیرون زد.

اعتراض سیامک کوهنورد به داور مسابقه در دقیقه 44 این بازی موجب شد که احمد صالحی نخستین کارت زرد این بازی را به این بازیکن نشان دهد.

در ادامه نیمه نخست این مسابقه، تیم صبا که از موقعیت میزبانی در این مسابقه بهره می‌برد و مورد تشویق اندک تماشاگران خود قرار گرفته بود، چندین موقعیت دیگر به دست آورد، اما نتوانست از این موقعیت‌ها به خوبی استفاده کند و در نهایت نیمه نخست با همان گل دقیقه 25 رزاقی‌راد یک بر صفر به سود صبا به پایان رسید.

داور دو دقیقه وقت اضافه برای نیمه نخست این دیدار در نظر گرفته بود که وقتی داور چهارم این زمان را نشان داد، لامپ‌های ال‌ای‌دی یک سمت تابلو خاموش بود و کسانی که در پشت داور چهارم بودند، این زمان را ندیدند.

صبا نیمه دوم را بسیار طوفانی‌تر از نیمه نخست شروع کرد و توانست در دقیقه 47 به گل دوم این مسابقه دست پیدا کند.

در صحنه گل دوم، پاس در عمق بازیکنان صبا به ایمان رزاقی‌راد که از کمند مدافعان صنعت نفت فرار کرده بود را با دروازه‌بان حریف تک به تک کرد که مهاجم صبا نیز از این موقعیت بهترین استفاده را کرد و توپ را به تور دروازه حریف دوخت.

در دقیقه 50 این مسابقه علی فیروزی دومین تعویض تیم خود را انجام داد و مهدی دغاغله مهاجم این تیم را به جای هادی رمضانی به درون زمین مسابقه فرستاد.

در دقیقه 56 ایمان رزاقی‌راد پاس زیبای مهدی مؤمنی را به گل تبدیل کرد تا هم تیم خود را به سه گل برساند و هم در این مسابقه هت‌تریک کند.

دقیقه 59 به دنبال خطای «والری الکسانیان» بر روی بازیکن صبا، دومین کارت زرد این مسابقه نیز از سوی داور به این بازیکن داده شد.

اما از دقیقه 60 به بعد کم‌کم روند بازی تغییر کرد و این تیم صنعت نفت بود که توانست بر بازی سوار شود و با یک بازی حساب شده تیم صبا را تا محوطه جریمه خود به عقب براند.

حملات تیم صنعت نفت در دقیقه 61 جواب داد و این تیم توانست توسط مهدی دغاغله بازیکن تعویضی خود به گل نخست دست یابد.

سه دقیقه بعد نیز ضربه سر رسول نویدکیا به دیرک دروازه صبا خورد، اما وارد دروازه نشد تا آه از نهاد بازیکنان و کادرفنی تیم صنعت نفت بالا رود.

دقیقه 70 این مسابقه میثم خسروی به جای مهدی مومنی برای صبای قم به میدان آمد.

در دقیقه 71 شوت زیبای سیامک کوهنورد از پشت محوطه جریمه توسط مهرداد طهماسبی دروازه‌بان تیم صبای قم مهار شد.

دقیقه 74 بهنام برزایی، مهاجم تازه نفس تیم صنعت نفت به جای حامد سرلک وارد زمین مسابقه شد و همین اتفاق دو دقیقه بعد برای صبا افتاد که میلاد سلیمان‌فلاح، مهاجم صبا به جای گلزن این تیم یعنی ایمان رزاقی‌راد به زمین آمد.

در دقایق 78 و 83 نیز موقعیت‌های خوبی بر روی ضد حمله به بازیکنان تیم صبا رسید که در یک نوبت شوت میلاد نوری توسط دروازه‌بان صنعت نفت مهار شد و در موقعیت بعدی نیز اکبر صادقی در موقعیت بسیار خوب پاس زیبای میلاد نوری را با بی‌دقتی به بیرون زد.

حملات تیم صنعت نفت در دقیقه 84 بار دیگر جواب داد و رضا خالقی‌فر توانست دومین گل صنعت نفت را بر روی پاس رسول نویدکیا در میان مدافعان تیم صبا به ثمر برساند.

در دقیقه 89 فرید کریمی که در این مسابقه تلاش زیادی کرده بود، جای خود را به مجتبی مبینی‌پور، بازیکن قمی تیم صبا داد.

این بازی در نهایت با نتیجه سه بر دو به سود تیم فوتبال صبای قم به پایان رسید و صبا که تا قبل از این دیدار در رده هشتم جدول قرار داشت با این برد خود را تا رده ششم جدول بالا کشید و صنعت نفت نیز همچنان تنها با یک برد در این فصل در رده هجدهم جدول باقی ماند.

پس از مسابقه کنفرانس خبری مربیان دو تیم برگزار شد که علی فیروزی در جمع خبرنگاران به شدت از بازیکنان صبا به علت عدم رعایت نکردن بازی جوانمردانه انتقاد کرد.

با توجه به حضور روز سه‌شنبه صمد مرفاوی در تمرینات استقلال این موضوع به مذاق برخی از طرفداران تیم صبا خوش نیامده بود و هنگام ورود وی به اتاق کنفرانس خبری، از وی به خاطر این کار انتقاد کردند.

انتهای پیام/78010/ذ40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول