اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اتاق بازرگانی ایران:

تراز ارزی کشور باید متوازن شود/ فرهنگ اقتصادی مهم‌تر از ساختار اقتصادی است

خبرگزاری فارس: رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران با بیان اینکه از زمان قاجار تراز ارزی ایران منفی بوده است گفت: فرصتی فراهم شده تا تراز ارزی کشور متوازن شود.

تراز ارزی کشور باید متوازن شود/ فرهنگ اقتصادی مهم‌تر از ساختار اقتصادی است

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، محمد نهاوندیان عصر امروز در جمع تجار و بازرگان استان گلستان اظهار داشت: با متوازن شدن تراز ارزی هیچ تحریمی کشور را تهدید نمی‎کند و این مهم با مدیریت دولتی امکان‎پذیر نیست.

وی مشکل بیکاری در کشور را یک معضل مهم خواند و تصریح کرد: اگر نرخ رشد سرمایه‎گذاری از نرخ رشد جمعیت بالاتر نباشد طبیعتا نرخ بیکاری افزایش خواهد یافت.

رئیس اتاق بازرگانی ایران بیان داشت: با توجه به اینکه امسال از سوی رهبر معظم انقلاب به سال تولید ملی نامگذاری شده باید در هر تصمیمی تولید را بر هر چیز دیگری مقدم بدانیم.

نهاوندیان با تاکید بر اینکه باید بدانیم تولیدکننده در رقابت بی‎رحم منطقه‎ای قرار دارد، گفت: باید قیمت‎ها در کشور واقعی شود اما نیاز است فرصت انطباق به آن داده شود.

وی با بیان اینکه هزینه‎های تولید افزایش داشته است، عنوان کرد: فشار نقدینگی بر تولیدکننده دو برابر شده، دستمزدها افزایش یافته و سیاست همچنان انقباضی است.

رئیس اتاق بازرگانی ایران متذکر شد: نقدینگی در کل کشور افزایش یافته ولی متاسفانه این امر برای تولید، منقبض شده است.

نهاوندیان در خصوص رسیدن به توسعه پایدار گفت: توجه به فرهنگ اقتصادی، ساختار اقتصادی، سیاستگذاری اقتصادی، مدیریت اقتصادی و کارآفرینی اقتصادی از عواملی هستند که می‎تواند راه را برای رسیدن به توسعه پایدار هموار کند.

وی با تاکید بر اینکه فرهنگ اقتصادی مهم‌تر از ساختار اقتصادی است متذکر شد: در دفاع از کشور اکنون با جنگ نظامی مواجه نیستیم، تفنگ و گلوله به درد ما نمی‎خورد اما باید تولیدکنندگان را به عنوان قهرمانان ملی در استان‎ها تجلیل کنیم.

رئیس اتاق بازرگانی ایران بیان داشت: سیاستگذاری اقتصادی، مدیریت کارگاهی، مدیریت بازار، مدیریت کیفیت کالا بسیار مهم است اما از همه مهمتر فرهنگ اقتصادی است که باید به آن توجه ویژه‎ای شود.

وی علاوه بر فرهنگ اقتصادی موضوع خودباوری را نیز مهم خواند و افزود: باید خودباوری را در کشور تقویت شود و توانمندی‎ها را در استان‎ها مورد توجه قرار دهیم تا رشد و تعالی در جامعه بیش از پیش تداوم یابد.

انتهای پیام/2307/ح30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول