اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار هرمزگان:

عدم درک صحیح از دشمن مشترک موجب تفرقه میان مسلمانان شده است

خبرگزاری فارس: استاندار هرمزگان عدم درک صحیح از دشمن مشترک را یکی از عوامل ایجاد تفرقه میان مسلمانان دانست و گفت: با وجود نقاط اشتراک فراوان برخی افراد نقاط اختلاف را بزرگنمایی می‌کنند.

عدم درک صحیح از دشمن مشترک موجب تفرقه میان مسلمانان شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس ابراهیم عزیزی پنجشنبه در دومین همایش وحدت و بیداری اسلامی که در بندرعباس برگزار شد، اظهار داشت: دشمنان به این نتیجه رسیده‌اند که با بهره‌گیری از تفرقه می‌توان جوامع اسلامی را تضعیف کرد و به همین علت همواره بر ایجاد اختلاف میان مسلمانان دامن زده اند.

وی افزود: نخستین آفت بنیادین در جوامع اسلامی تفرقه میان اندیشه‌ها و مذاهب اسلامی است و دشمنان همواره تلاش کرده‌اند این تفرقه را تقویت کنند.

استاندار هرمزگان به تعصب‌های بی مورد برخی افراد اشاره کرد و افزود: برخی تعصبات بی‌مورد به وحدت میان مسلمانان خدشه وارد می‌کند و اثرات مخرب و عواقب بدی همچون تندروی‌ها را به همراه دارد.

عزیزی اضافه کرد: امروز برخی کج اندیشان با تعصبات و رفتارهای کورکورانه خود لطمات بزرگی را به جهان اسلام وارد می‌کنند و در واقع آنان مجری برنامه‌های دشمنان هستند.

وی عدم درک صحیح از دشمن مشترک را یکی از عوامل ایجاد تفرقه میان مسلمانان دانست و بیان کرد: با وجود این همه نقطه اشتراک برخی افراد نقاط اختلاف را بزرگنمایی می‌کنند.

استاندار هرمزگان تصریح کرد: عدم درک صحیح از دشمن مشترک گروه‌های افراطی را در جوامع ایجاد می‌کند و جامعه دچار تفرقه می‌شود و باید در این راستا از اتحاد و انسجام به عنوان یک اصل اساسی بهره گرفت.

عزیزی با اشاره به القای ناکارآمدی نظام اسلامی از سوی دشمنان، تصریح کرد: القای ناکارآمدی نظام مبتنی بر دین یکی از اقدامات دشمنان برای ایجاد تفرقه است در حالی که نظام دینی دستاوردهای فراوانی را داشته و برادران اهل سنت و شیعه باید بدانند که خدشه وارد شده به ارزش‌های انقلاب اسلامی متوجه تمام مذاهب خواهد بود.

دومین همایش وحدت و بیداری اسلامی همزمان با آغاز هفته وحدت با حضور علمای شیعه و سنی در بندرعباس برگزار شد.

انتهای پیام/88007/غ30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول