اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امنیت مردم کرمان در اولویت است

طناب سفید اعدام فرجام شرارت‌های متجاوز به عنف

خبرگزاری فارس: دادستان عمومی و انقلاب کرمان گفت: یک سارق مسلح و متجاوز به عنف روز شنبه آینده در میدان خواجوی شهر کرمان به دار مجازات آویخته می‌شود.

طناب سفید اعدام فرجام شرارت‌های متجاوز به عنف

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، یدالله موحد ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: یک سارق و متجاوز به عنف 27 ساله که با استفاده از سلاح سرد وارد منازل می‌شد و اقدام به زورگیری، سرقت و در مواردی نیز تجاوز به زنان می‌کرد، سحرگاه صبح شنبه در محل میدان خواجوی شهر کرمان اعدام می‌شود.

وی در تشریح چگونگی ارتکاب جرم توسط این فرد بیان داشت: این مجرم که "یاسر – ک" نام دارد و متاهل و دارای سابقه کیفری است با استفاده از سلاح سرد مانند دشنه، چاقو و حتی شیشه‌های شکسته و با پوشاندن چهره خود وارد منازل اشخاص می‌شده است.

موحد اذعان داشت: فرد مذکور علاوه بر سرقت طلاجات و وجوه نقد نسبت به زنانی که در خانه تنها بوده‌اند، تعرض کرده و آنها را مورد اذیت و آزار جنسی قرار می‌داده است.

موحد در مورد نحوه ارتکاب جرم این سارق و متجاوز به عنف گفت: وی به خانه‌هایی در مناطق خلوت شهر می‌رفته و ساعاتی را برای ارتکاب عمل وقیحانه خود انتخاب می‌کرده که خانم‌ها به تنهایی در خانه حضور داشتند.

وی بیان کرد: این مجرم از روی دیوار و یا از دربی که باز بوده وارد خانه می‌شده و بلافاصله به زنی که در خانه تنها بوده، حمله می‌کرده و چشمان و دستان وی را می‌بسته و طلاجات قربانی خود را سرقت می‌کرده و در مواردی نیز زنان را مورد اذیت و آزار جنسی قرار داده است.

این مقام قضائی از هشت مورد سرقت با سلاح سرد و موارد کمتری تجاوز به عنف توسط این سارق و متجاوز خبر داد و ابراز داشت: این مجرم خود را شاغل معرفی کرده و انگیزه اصلی وی برای ارتکاب این جرائم سرقت و انجام جرائم اخلاقی بوده است.

موحد عنوان کرد: پس از گزارش از سوی مردم در این زمینه اقدامات علمی و پلیسی آغاز شد و با اثربرداری از آثار بیولوژیکی موجود در صحنه و ارسال به تشخیص هویت و پس از دستگیری متهم به صورت واضح مشخص شد که فرد متهم همان مجرم اصلی است.

دادستان کرمان خاطرنشان کرد: در کوتاه‌ترین زمان ممکن و در مدت زمان کمتر از 10 ماه متهم این پرونده دستگیر و در دادگاه کیفری استان کرمان محاکمه شد و به تمام جنایات ارتکابی خود اعتراف کرد.

موحد با اشاره به اینکه این سارق و متجاوز به عنف به مجازات اعدام در ملاءعام به علت تبعات اجتماعی منفی جرائم محکوم شده است، تصریح کرد: این حکم در شعبه 32 دیوان عالی کشور مورد تائید قرار گرفت و رئیس قوه قضائیه نیز دستور اجرای حکم را صادر کرده است.

وی اظهار داشت: حکم اعدام این متهم در سحرگاه شنبه هفتم بهمن ماه سال جاری در محل میدان خواجو اجرا می‌شود و امیدواریم که نتیجه این اقدامات سریع و قاطع دستگاه‌های قضائی، انتظامی و امنیتی عبرتی برای افراد دارای اقدامات و اندیشه‌های مجرمانه باشد.

دادستان کرمان خطاب به مجرمان گفت: افراد شرور باید از از شرارت‌ها دست بردارند و خود را به سرنوشت این فرد دچار نکنند، زیرا دستگاه‌های قضائی، انتظامی و امنیتی به جد با متخلفان و مخلان امنیت و آسایش مردم برخورد می‌کنند.

موحد با اشاره به اینکه در این پرونده با کوتاهی و یا سهل‌انگاری از سوی قربانیان برخورد نکردیم، افزود: مردم باید موارد مشکوک را سریعا به پلیس و مراجع قضائی گزارش دهند و در صورت روی دادن حادثه‌هایی از این دست به این نکته توجه داشته باشند که آثار جرم را حفظ کنند تا امکان کشف و شناسایی مجرم فراهم شود.

انتهای پیام/80019/ج30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول