اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شکارچیان متخلف در آرادان دستگیر شدند‌

خبرگزاری فارس: مدیرکل حفاظت محیط زیست استان سمنان از دستگیری شکارچیان یک رأس قوچ و یک رأس میش وحشی توسط مأمواران محیط‏بان شهرستان آرادان خبر داد.

شکارچیان متخلف در آرادان دستگیر شدند‌

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان به نقل از روابط عمومی حفاظت محیط زیست استان سمنان، حمید ظهرابی ‌اظهار داشت: مأموران اجرایی پاسگاه محیط بانی چهار طاق حوزه شهرستان آرادان در گشت و کنترل مناطق شکار ممنوع خنار، متوجه صدای شلیک پنج گلوله در ارتفاعات مشرف به دره معروف به سنگلیک شدند.

وی تصریح کرد: ماموران به طور نامحسوس منطقه را تحت پوشش قرار دادند و با دوربین‏کشی متوجه حضور دو نفر شکارچی شدند و با کمین در اطراف کوه مذکور، شکارچیان متخلف را دستگیر کردند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان سمنان ادامه داد: از این شکارچیان، لاشه یک رأس قوچ و یک رأس میش وحشی و نیز یک قبضه اسلحه گلوله‏زنی دوربین‏دار و تعدادی ادوات شکار و صید کشف و ضبط شد.

ظهرابی افزود: با بازداشت شکارچیان، پرونده برای پیگیری و برخورد قانونی در اختیار مراجع قضایی قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان؛ «خنار» منطقه‏ای کوهستانی با تپه ماهورهای فراوان است که به دلیل تغییرات ارتفاعی دارای تفاوت اقلیمی خاص و در نواحی شمالی با وجود ارتفاعات بلند دارای هوای معتدل سرد و در نواحی جنوبی آن با ارتفاعات کمتر دارای هوای معتدل گرم است.

منطقه شکار ممنوع خنار دارای پوشش گیاهی مرتعی تا جنگل‏های درختچه‏ای اورس بوده و در نواحی شمالی و شمال‏شرقی آن پوشش مطلوب‏تر است.

این منطقه به دلیل وجود آب کافی، مراتع مناسب و شرایط اقلیمی مطلوب، زیستگاه‏های خوب و مناسبی را برای حیات‏وحش فراهم کرده است و از گونه‏های بارز پستانداران منطقه می‏توان قوچ و میش، کل و بز، آهو، خرس قهوه‏ای، پلنگ و انواع گربه‏سانان نظیر گراز، روباه، شغال و ... را نام برد.

انتهای پیام/2249/‌ش/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول