اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

حجت‌الاسلام سلیمی:

مستند «شکارچی در دام» ترفندهای دشمن را برملا کرد

خبرگزاری فارس: نماینده مردم دلیجان و محلات در مجلس شورای اسلامی گفت: پخش مستند شکارچی در دام موجب آشنایی دانشمندان جوان ایران با ترفندهای دشمنان می‌شود.

مستند «شکارچی در دام» ترفندهای دشمن را برملا کرد

حجت‌الاسلام والمسلمین علیرضا سلیمی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک با اشاره به پخش مستند شکارچی در دام (ماجرای دستگیری جاسوس اعزامی سرویس اطلاعات آمریکا CIA به ایران) اظهار داشت: آمریکایی‌ها بر خلاف ادعای دروغین آزادی‌خواهی و دفاع از حقوق ملت‌ها به صورت دیکتاتوری و دیکتاتورمابانه با همه ملت‌ها بر خورد می‌کنند و به هیچ وجه رشد و توسعه سایر ملت‌ها را بر نمی‌تابند و به همین دلیل  پیوسته در مسیر رشد و پیشرفت علمی و فناوری سایر ملت‌ها خلل ایجاد کرده و مانع‌تراشی می‌کنند.

وی تصریح کرد: از دیرزمان اگر در برخی کشورها یک مخترع و یا دانشمندی اقدام خارق‌العاده‌ای انجام می‌داد، سازمان‌های جاسوسی آمریکا و اسرائیل اگر می‌توانستند او را جذب سیستم خود می‌کردند و اگر نمی‌توانستند در اقدامی خشونت آمیز او را از بین می‌بردند.

نماینده مردم دلیجان و محلات در مجلس شورای اسلامی گفت: در عراق هزار نفر دانشمند توسط سازمان سیا و یا موساد ترور شدند، در سوریه تعداد زیادی از دانشمندان را کشتند و در افغانستان اندک افرادی که حضور داشتند را به وادی نابودی فرستادند.

سلیمی ادامه داد: این قبیل اقدامات از سوی آمریکا نشان می‌دهد، این کشور به دنبال این است که علاوه بر سلطه سیاسی و اقتصادی که بر دنیا دارد، سلطه علمی خود را حفظ  کند، به همین دلیل با برخورد‌های خشن بر سر راه پیشرفت علمی سایر کشورها ایجاد مانع می‌کند.

وی گفت: از سویی دیگر از آنجا که ارتباط علمی بین دانشمندان دنیا یک امر پذیرفته شده محسوب می‌شود و تقابل علمی بین دانشگاه‌ها و دانشمندان دنیا، امری اجتناب ناپذیر است، آمریکایی‌ها از این امر رایج استفاده می‌کنند و اعتبار دانشگاه‌ها و دانشمندان را به درج مقاله و مطلب در مجلات علمی منحصر کرده و از این طریق هم دانشمندان را شناسایی می‌کنند و هم نتیجه تلاش و کوشش آن‌ها را راحت به سرقت می‌برند.

نماینده مردم دلیجان و محلات در مجلس شورای اسلامی بیان داشت: سازمان‌های جاسوسی آمریکا با شناسایی دانشمندان می‌کوشند در ابتدا آنها را با وعده و وعید و در باغ سبزی که نشان می‌دهند، جذب خود ‌کنند و اگر موفق نشدند به هر روش ممکن مرگ مشکوک آ‌ن‌ها را رقم زده و یا برای ایجاد رعب و وحشت آنها را ترور ‌کنند.

سلیمی اقدام صدا و سیما در پخش مستند شکارچی در دام را اقدامی ارزشمند در راستای آگاهی ‌بخشیدن به دانشمندان جوان کشور دانست و افزود: باید از صدا و سیما به خاطر این روشنگری تشکر و قدردانی کرد، پخش این مستند در آشنایی دانشمندان جوان ایرانی که با ترفندهای شوم سازمان‌های جاسوسی آشنایی ندارند، بسیار نقش آفرین و تأثیر گذار است.

وی ادامه داد: خوشبختانه طی سال‌های اخیر اقدامات خوبی در زمینه حفاظت فیزیکی از دانشمندان کشور صورت گرفته و وزارت اطلاعات باید با دقت و حساسیت بیشتری نسبت به گذشته به این مهم بپردازد و ضریب امنیت شناسایی دانشمندان نخبه را بالاتر برده تا شاهد مشکلات کمتری برای نخبگان کشور باشیم.

انتهای پیام/87002/ج40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول