اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو خانه کارگر اصفهان:

زمین‌های 288کارگر اصفهانی در خیابان غرضی بلا‌تکلیف است

خبرگزاری فارس: عضو خانه کارگر اصفهان گفت: هنوز 72 هزار متر زمین 288 نفر از کارگران اصفهانی در خیابان غرضی اصفهان بلا‌تکلیف است و دلیل مشخص نشدن تکلیف این زمین‌ها از سوی دادگستری مشخص نیست.

زمین‌های 288کارگر اصفهانی در خیابان غرضی بلا‌تکلیف است

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، محمد جهانگیری پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: حدود 16 سال گذشته کارگران کارخانه ریسندگی و بافندگی قدس اصفهان برای برطرف شدن مشکل مسکن خود نسبت به ثبت‌نام در شرکت تعاونی مسکن این کارخانه برای دریافت زمین‌هایی در خیابان غرضی اقدام کردند.

وی با تاکید بر اینکه این افراد در آن زمان و در شرایط سخت مبلغ مورد نیاز را برای خریداری این زمین‌ها تأمین کردند، ادامه داد: این افراد در آن زمان تمام پشتوانه زندگی خود را برای خرید این زمین‌ها و به امید صاحب‌خانه شدن هزینه کرده‌اند.

عضو خانه کارگر اصفهان با بیان اینکه اما این افراد طی 16 سال گذشته به میزان مبلغ خرید یک خانه به عنوان اجاره هزینه کرده‌اند، تصریح کرد: اکثر این افراد به دنبال عدم تحویل این زمین‌ها، صاحب‌خانه نشدن و اجاره‌نشینی علاوه بر مشکلات مالی و اقتصادی با مشکلات روحی و روانی نیز مواجه شده‌اند.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر فرزندان اکثر این کارگران به شرایط ازدواج رسیده‌اند اما به دلیل عدم تمکن مالی و صاحب‌خانه نبودن با مشکلات بسیاری مواجه هستند، اضافه کرد: دلیل اینکه چرا دادگاه و دادگستری به حقوق این افراد رسیدگی نمی‌کند مشخص نیست.

جهانگیری با بیان اینکه چند سال زمین‌ها را به دلیل عدم احراز مالکیت فروشنده اصلی به این کارگران تحویل داده نشد، تاکید کرد: در حال حاضر نیز پس از احراز مالکیت فروشنده اصلی این زمین‌ها هنوز زمین‌های کارگران اصفهانی در خیابان غرضی اصفهان بلا‌تکلیف است.

وی با تاکید بر اینکه مسئولان باید در راستای حمایت از این کارگران وضعیت این زمین‌ها را مشخص کنند، افزود: در حال حاضر این کارگران با حقوق نا‌چیز و اجاره‌بهای بسیار سنگین مسکن قادر به تأمین هزینه‌های خود و خانواده‌های خود نیستند.

عضو خانه کارگر اصفهان گفت: از ابتدای فروردین ماه امسال مقرر شده بود که دادگاه تکلیف این زمین‌ها را مشخص کند اما دادگاه هنوز رأیی را مبنی بر تعیین تکلیف این زمین‌ها صادر نکرده است.

وی با اشاره به اینکه قیمت این زمین‌ها چند برابر شده است و فروشنده اصلی به دلیل افزایش قیمت این زمین‌ها از تحویل این زمین‌ها به کارگران امتناع می‌کند، اظهار کرد: دادگستری باید هر چه سریع‌تر به مشکلات این کارگران رسیدگی کند.

انتهای پیام/63004/صا30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول