اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت پایانه‏‌های نفتی ایران خبر داد

هزینه 20 هزار یورویی اجاره شناورهای خدماتی/ ساخت دو فروند یدک‌کش

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت پایانه‏‌های نفتی ایران از برگزاری مناقصه‏‌هایی از سوی این شرکت در آینده نزدیک برای ساخت دو فروند یدک‏کش خدمات فرا ساحلی در داخل خبر داد.

هزینه 20 هزار یورویی اجاره شناورهای خدماتی/ ساخت دو فروند یدک‌کش

 به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر به نقل از روابط عمومی پایانه‌های نفتی ایران، سید پیروز موسوی اظهار داشت: ساخت این یدک‏کش‏ها که از نوع Asda است، برای نخستین‌بار در کشور انجام می‏گیرد.

وی ارزش قرارداد ساخت این دو شناور را بین 15 تا 20 میلیون یورو برآورد کرد و افزود: ما در حال حاضر، به شش یدک‏کش نیاز داریم که اعتبار لازم برای ساخت دو فروند را از منابع داخلی وزارت نفت گرفته‌‌ایم که در صورت موفق بودن ساخت این دو یدک‌کش، تأمین اعتبار سایر سفارش‌ها را پیگیری خواهیم کرد.

مدیرعامل شرکت پایانه‏‌های نفتی ایران با بیان اینکه این شرکت عموم قراردادهای خدمات دریایی خود را با شرکت‏های داخلی منعقد کرده است، گفت: یدک‏کش‎‏های این شرکت‏‌ها ممکن است خارجی باشد که به همین دلیل، طرح بومی‏سازی ناوگان خدمات دریایی خود را در دستور کار داریم.

وی خاطرنشان کرد: جای تأسف دارد که کل شناورهای DP-1 ما از امارات می‏‌آید، الآن در دریا، در تعمیرات خطوط لوله و بازرسی‏‌های خود به این نوع شناور نیاز داریم. اما می‏‌بینیم که الآن این شناورها متعلق به کشورهای حاشیه خلیج فارس است و این، زیبنده کشور ما نیست.

موسوی خواستار تشکیل جلساتی مشترک میان صنایع دریایی و بهره ‏برداران آن در حوزه نفت و گاز شد و افزود: در حال حاضر، ده‏‌ها کیلومتر خطوط لوله نفت و گاز در خلیج فارس فعالیت دارد و بازرسی‏‌های ادواری نیز مشخص است.

پیروز موسوی با بیان اینکه برنامه‏‌های کاری بخش نفت در حوزه پایانه‌ها و فراساحل مشخص است، افزود: در صورت جمع‌‏آوری این برنامه‌‏ها از سوی شرکت‏های مختلف، حجم مجموع عملیات دریایی مشخص خواهد شد تا صنایع دریایی بر اساس آن، نسبت به ساخت شناورهای DP-1 و تجهیز یاردهای خود اقدام کنند.

وی با اشاره به ارزبری بسیار بالای اجاره روزانه شناورهای خدماتی گفت: هزینه اجاره روزانه این شناورها بین 10 تا 20 هزار یورو است.

مدیرعامل شرکت پایانه‏‌های نفتی ایران با تأکید بر ضرورت بومی ‏سازی ساخت شناورهای خدماتی در کشور افزود: ما در حوزه فراساحل کارهای بزرگی انجام داده‏ایم و این امر، باید در بخش‏های حمل‏ و نقل مسافر، خدمات سکوها و عملیات دریایی نفت و گاز و شیلات نیز صورت گیرد که با ورود صنایع دریایی می‏توان ناوگان کشور در این بخش‏ها را به ‏روزرسانی کرد.

موسوی درباره طرح کمیته کشتی‏ سازی انجمن مهندسی دریایی ایران در زمینه ساخت شناورهای خدماتی بخش نفت نیز با اشاره به هزینه بالای فعالیت در بخش فراساحل گفت: اگر فاینانس پروژه از سوی منابعی چون صندوق صنایع دریایی انجام شود، آمادگی داریم در بخش یدک‏ کش‏های پشتیبان اجاره به شرط تملیک را داشته باشیم.

وی در عین حال بر ضرورت ورود دانشگاه‏ها و مراکز مهندسی دریایی به این پروژه ‌ها تأکید کرد و افزود: باید طراحی و ساخت این شناورها مطابق با تکنولوژی روز جهان صورت گیرد.

انتهای پیام/66007/ر/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول