اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

هفته هفدهم لیگ دسته یک

همدانی‌ها در میهمانی و میزبانی جنوبی‌ها

خبرگزاری فارس: نمایندگان فوتبال همدان در هفته هفدهم رقابت‌های فوتبال لیگ دسته اول باشگاه‌های ایران (جام آزادگان) برابر رقبای جنوبی خود صف‌آرایی می‌کنند.

همدانی‌ها در میهمانی و میزبانی جنوبی‌ها

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، مسابقات لیگ دسته اول باشگاه‌های ایران (جام آزادگان) در ایستگاه هفدهم خود می‌تواند آبستن حوادث تلخ و شیرینی برای تمامی 26 حاضر در این رقابت‌ها باشد و حساسیت بازی‌های باقی مانده در 10 هفته آخر سرنوشت‌ساز خوشبختی و صعود به لیگ برتر و یا سقوط به لیگ دسته دوم کشور را به همراه داشته باشد.

در گروه یک مسابقات لیگ دسته اول باشگاه‌های کشور، تیم فوتبال الوند یکی از دو نماینده فوتبال استان همدان راهی شهر نفت خیز مسجد سلیمان شده تا با کسب امتیاز جایگاه رده دومی خود را در جدول رده‌بندی این رقابت‌ها مستحکم کند و برای ادامه کار آرامش خاطره بیشتری داشته باشد.

الوندی‌ها که از ابتدای دور برگشت در سه بازی اخیر خود موفق شدند با کسب دو پیروزی و یک شکست شش امتیاز به دست بیاورند و در هفته قبل برابر تیم خوب و منسجم سنگ آهن بافق که از هدایت و همراهی افشین پیروانی‏‏، رضا شاهرودی، ناصر ابراهیمی و علیرضا دلیخون بهره می‌برد به لطف حضور و تشویق هواداران خونگرم همدانی با حساب دو بر یک و گلزنی دو بازیکنان بومی خود علی‌اصغر عاشوری و سید جمال معصومی پیروز شوند با روحیه بهتری نسبت به حریف جنوبی خود راهی مسجد سلیمان شدند.

مدیران و مالکان باشگاه الوند برای تقویت روحیه بازیکنان و کادر فنی با پرداخت پاداش 100 میلیون ریالی بعد از برد خانگی برابر سنگ آهن باعث شدند تا شاگردان رضا طلایی‌منش با انگیزه بیشتری برای جدال با یکی از رقبای خود در جدول رده‌بندی و کسب امتیاز به مسجد سلیمان بروند.

این در حالی است که الوندی‌ها به دلیل محرومیت، دو بازیکن اصلی خود را قطعاً نخواهند داشت و با چند مصدوم برابر حریف متمول خود صف‌آرایی می‌کنند و به تعبیری با لشگری بی‌دفاع راهی زادگاه نفت ایران می‌شوند.

بنا به صلاحدید کادر فنی تیم فوتبال الوند و هم دمایی، سفیدپوشان همدانی سه‌شنبه و دو روز زودتر با اتوبوس راهی خوزستان شدند و به دلیل عدم وجود هتل مناسب در شهر مسجد سلیمان در شهر دزفول اسکان می‌یابند تا بتوانند خود را برای رویارویی حریف خود و برابر هواداران پرشور جنوبی آماده کنند.

از طرف دیگر تیم نفت مسجد سلیمان که از ابتدای نیم فصل و رقابت‌های دور برگشت بنا به دلایلی سر مربی مقدونیه‌ای خود زوران اسمیلسکی را برکنار کرده و در سه هفته اخیر با کسب یک پیروزی‏؛ یک شکست و یک مساوی که در کارنامه دارد در اندیشه برد حریف تیم رده دومی الوند همدان است.

* حضور سرمربی مستعفی میزبان تیم الوند بر روی نیمکت میهمان پاس همدان

حضور هواداران پرشور مسجد سلیمانی که بی حد و اندازه حامی این تیم هستند شاید بهترین برگ برنده فرزاد حافظی سرمربی موقت تیم فوتبال مسجد سلیمان است که بعد از رفتن زوران سکان هدایت زردپوشان را در اختیار دارد و بعد از کسب تساوی دو بر دو برابر ابومسلم مشهد از سوی هیئت مدیره باشگاه نفت فرصت پیدا کرده تا برابر تیم الوند همدان هم بر روی نیمکت تیمش بنشیند.

تیم‌های فوتبال الوند همدان و نفت مسجد سلیمان با کسب 31 و 26 امتیاز به ترتیب در رده‌های دوم و پنجم جدول رده گروه یک این رقابت‌ها قرار دارند و این در حالی است که تیم نفت تا پایان دور رفت در صدر جدول این گروه قرار داشت.

تیم فوتبال الوند همدان در هفته هفدهم مسابقات لیگ دسته اول باشگاه‌های ایران (جام آزادگان) باید روز پنج‌شنبه پنجم بهمن ماه ساعت 14:15 در ورزشگاه شهید بهنام محمدی شهر مسجد سلیمان برابر تیم فوتبال نفت این شهر صف آرایی کند.

در گروه دوم این رقابت‌ها دیگر نماینده فوتبال استان تیم فوتبال پاس همدان که در هفته‌ای که گذشت جزو خبرسازترین باشگاه‌های لیگ دسته اولی محسوب می‌شد، در دومین گام حضور سرمربی جدید خود در یک دیدار خانگی از ترکیب پاس دستپخت امید طیری رونمایی خواهد کرد.

تیم فوتبال پاس که به تازگی امیر قلعه نویی را به عنوان مشاور مدیرعامل خود معرفی کرده به دنبال استفاده از تجربیات سرمربی آبی‌پوشان پایتخت هستند تا بتوانند در 10 هفته باقی مانده با کسب امتیازات لازم ضمن کسب عنوان قهرمانی به لیگ برتر صعود کنند.

* رونمایی از تیم پاس مدل طیری در نخستین حضور در شهر پدری

پاسی‌ها در هفته گذشته دست به کار بزرگی زدند و در ساری با تگ گل قاسم پوراسدالله برابر شاگردان نادر دست‌نشان مربی کار بلد فوتبال کشور با کسب سه امتیاز نوار ناکامی‌های هفته قبل خود را قطع کردند تا اولین حضور امید طیری در نیمکت این تیم خوش یمن بوده باشد.

عبدالحمید رمضانی مدیرعامل با سابقه باشگاه پاس بلافاصله در ساری با بخشودگی جریمه 10 درصدی مبلغ قرارداد بازیکنان و کادر فنی تیمش که در باخت مقابل تیم شهرداری تبریز محکوم شده بودند روحیه مضاعفی به تیم وارد کرد و شیرینی این برد خارج از خانه را چند برابر کرد.

شاگردان امید طیری در این هفته و در نخستین حضور این مربی در شهر پدریش به نوعی محکوم به برد هستند تا بتوانند با ماندن در کورس قهرمانی دلخوش اتفاقات حریفان بالای جدولی خود باشند و قطعاٌ حضور هواداران همدانی در ورزشگاه قدس همدان کمک بزرگی به تیم پاس خواهد کرد.

وجه تشابه تیم‌های پاس و ایرانجوان تغییرات اخیر در کادر فنی هر دو تیم است، استعفای هم‌زمان وینگو بگوویچ و احمد سنجری سرمربیان سابق این دو تیم قطعاً جذابیت‌هایی دارد، از این رو سبزپوشان همدانی برای انتقام باخت تلخ دور رفت در اندیشه برد تیم ایرانجوان بوشهر هستند.

در طرف دیگر تیم ایرانجوان بوشهر که در سه بازی دور برگشت تنها دو امتیاز کسب کرده در هفته گذشته بدون حضور سرمربی با هدایت مربی جوان برازجانی خود غلامرضا دلگرم تیم شهرداری بندر‌عباس را با حساب صفر بر صفر متوقف کردند.

قرمزپوشان بوشهری در فاصله پنج روز به مسابقه پاس با زوران اسمیلسکی مربی مستعفی تیم نفت مسجد سلیمان به توافق رسیدند و سکان هدایت تیم را به این مربی مقدونیه‌ای سپردند و راهی همدان شدند.

نماینده فوتبال بوشهر که در فصل قبل تا یک قدمی لیگ برتری شدن پیش رفته، انتظارات مردم ورزش‌دوست بوشهری را چند برابر کرده و مدیران و دست‌اندرکاران این باشگاه مردمی به تغییرات در کادر فنی تیمشان خوشبین هستند تا بتوانند با این مربی مقدونیه‌ای در کورس قهرمانی و مدعیان این گروه بمانند.

مدیران باشگاه ایرانجوان بوشهر تا پایان هفته شانزدهم 30 درصد از مبالغ قرارداد بازیکنان و کادر فنی خود را پرداخت کردند و با قول مساعد مسئولان باشگاه قرار است که بعد از بازی برابر پاس 10 درصد دیگر را به حساب اعضای تیم واریز کنند که این خود عامل محرکی برای برتری و کسب حداقل امتیاز در همدان برای شاگردان زوران اسمیلسکی در نخستین حضورش در این تیم بوشهری خواهد بود.

تیم‌های پاس و ایرانجوان در جدول رده بندی گروه دو رقابت‌های لیگ دسته اول باشگاه‌های کشور (جام آزادگان) با کسب 28 و 23 امتیاز در جایگاه چهارم و ششم قرار دارند که سه امتیاز این بازی برای هر دو تیم بسیار حیاتی خواهد بود. بنا بر اعلام سازمان لیگ دسته یک، مسابقه این دو تیم روز پنج‌شنبه پنجم بهمن ماه ساعت 14 در ورزشگاه شهدای قدس همدان برگزار خواهد شد.

----------------------

فرشید گل محمدی

----------------------

انتهای پیام/2499/ح40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول