اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

انتخابات اسرائیل – 71 / به فاصله دو ساعت تا پایان زمان انتخابات

تایمز اسرائیل: شاید پرز تشکیل کابینه را به حزب کار بسپارد

خبرگزاری فارس: یک پایگاه صهیونیستی با اشاره به حضور گسترده حامیان احزاب چپگرا در انتخابات اسرائیل، احتمال گردش آرا و رسیدن کابینه به حزب کار را مطرح کرد.

تایمز اسرائیل: شاید پرز تشکیل کابینه را به حزب کار بسپارد

به گزارش خبرگزاری فارس، در حالی که تنها دو ساعت تا پایان مهلت اخذ رأی در اسرائیل باقی مانده، پایگاه صهیونیستی تایمز اسرائیل به نقل از خبرنگار خود در مراکز رأی‌گیری نوشت هنوز هیچ چیز در مورد نتیجه نهایی انتخابات مشخص نیست.

«هویو رتیگ گور» خبرنگار تایمز اسرائیل می‌گوید در حالی که احتمال اینکه نتانیاهو از سوی «شیمون پرز» برای تشکیل کابینه بعدی انتخاب شود، بالا است اما هنوز هیچ چیز قطعی نشده است.

وی توضیح می‌دهد که افزایش مشارکت موجب شده تا تعادلی میان آرا دو جناح چپ و راست به وجود آید و همین امر موجب خواهد شد تا اختلاف موجود بسیار اندک باشد.

تایمز اسرائیل در پایان می‌نویسد: تبعات این امر آن است که نتانیاهو برای تضمین پیروزی خود مجبور به یک اقدام ریسکی می‌شود و همین طور ممکن است پرز وسوسه شود و اولین فرصت تشکیل کابینه را به حزب کار بسپارد.

بنا بر رسوم انتخاباتی اسرائیل حزبی که بتواند بیشترین کرسی‌ها را در انتخابات امروز از آن خود کند، از سوی ریاست رژیم که اکنون در اختیار شیمون پرز است، مأمور تشکیل کابینه می‌شود. هرچند که تصمیم نهایی در این مورد را پرز می‌گیرد و گاها همچون سال 2009 ممکن است حزب پیروز در انتخابات پارلمانی موفق به تشکیل کابینه نشود.

در انتخابات این دوره 34 حزب مختلف تلاش می‌کنند تا به بیشترین سهم ممکن از 120 کرسی پارلمان اسرائیل (کنست) دست یابند. تحلیلگران بر اساس نظرسنجی‌های انجام شده، پیروزی تقریبا قاطع را برای ائتلاف راستگرای «لیکود-بیتنا» به رهبری مشترک «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر و «آویگدور لیبرمن» وزیر خارجه مستعفی اسرائیل، پیش‌بینی کرده‌اند. حزب کار به رهبری «شلی یخیموویچ» هم احتمالا حزبی است که در جایگاه دوم قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/ق.ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول