اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

انتخابات اسرائیل - 65

نگرانی اردوی نتانیاهو از افزایش مشارکت چپگراها/مشارکت اعراب یک سوم اسرائیلی‌ها

خبرگزاری فارس: با گذشت چند ساعت از آغاز انتخابات نوزدهمین دوره پارلمان اسرائیل، میزان مشارکت در مناطق حامی احزاب چپ بیشتر از دیگر مناطق اعلام شده و همین امر موجب نگرانی نتانیاهو و ائتلاف تحت رهبری‌اش شده است.

نگرانی اردوی نتانیاهو از افزایش مشارکت چپگراها/مشارکت اعراب یک سوم اسرائیلی‌ها

به گزارش خبرگزاری فارس، اخبار منتشر شده در مورد میزان مشارکت اولیه در انتخابات در مناطق مختلف فلسطین اشغالی تاکنون اخبار خوبی را برای راستگراها از جمله «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم‌صهیونیستی به همراه نداشته است.

روزنامه صهیونیستی «هاآرتص» نوشته است که میزان مشارکت در مناطقی که به صورت سنتی حامی چپگراها هستند، بیشتر از مناطق به اکثریت راستگرا است. همین امر موجب نگرانی احزاب راستگرا شده که ائتلاف «لیکود-بیتنا» به رهبری نتانیاهو نیز از جمله آن‌ها است.

این در حالی است که تعداد بالای احزاب موجب شده تا تک آرا برای احزاب مهم تلقی شود. در این دوره از انتخابات 34 حزب برای تصاحب حداکثر سهم ممکن از 120 کرسی پارلمان با هم رقابت می‌کنند.

«گیدعون سعار» وزیر آموزش کابینه رژیم‌صهیونیستی و از اعضای حزب لیکود است که بالا بودن میزان مشارکت در مناطق حامی احزاب چپگرا را ناراحت‌کننده می‌داند. وی می‌گوید: در تلاشیم تا میزان مشارکت در میان حامیان «لیکود» و «اسرائیل بیتنا» را افزایش دهیم.

در مقابل هم برخی از کاربران شبکه‌های اجتماعی از افزایش آرای دیگر حزب راستگرا یعنی «حبیت هایهودی» خبر داده‌اند. این حزب از احزاب افراطی است که به دنبال الحاق کرانه باختری به اسرائیل است.

روزنامه صهیونیستی «هاآرتص» میزان مشارکت اعراب ساکن فلسطین اشغالی در انتخابات را نیز حدود 10درصد اعلام کرده است. این در حالی است که میزان مشارکت اسرائیلی‌ها تا الان بیش از 27درصد اعلام شده و این یعنی مشارکت اعراب در این انتخابات کمی بیش از یک سوم اسرائیلی‌ها است.

انتخابات اسرائیل از صبح امروز آغاز شده و تا ساعت 22 امشب به وقت محلی ادامه می‌یابد. این انتخابات تحت تدابیر امنیتی و با حضور بیش از 20هزار نیروی پلیس برگزار می‌شود، با این وجود گزارش‌هایی مبنی بر بروز درگیری در برخی از شعب منتشر شده است.

انتهای پیام/ق.ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول