اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

انتخابات اسرائیل- 64

اشپیگل: بحران اقتصادی می‌تواند تاوان سنگینی برای نتانیاهو داشته باشد

خبرگزاری فارس: یک هفته‌نامه آلمانی با بررسی اجمالی جایگاه احزاب در انتخابات امروز سرزمین اشغالی نوشت که مشکلات اقتصادی می‌تواند تاثیر زیادی بر انتخاب مجدد نخست‌وزیر این رژیم داشته باشد.

اشپیگل: بحران اقتصادی می‌تواند تاوان سنگینی برای نتانیاهو داشته باشد

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از هفته‌نامه آلمانی «اشپیگل»، بیشتر ساکنان اسرائیل، بحران اقتصادی را بزرگترین تهدید می‌دانند و البته این می تواند در انتخاب مجدد «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر این رژیم تاثیر داشته باشد.

بر اساس این گزارش در نظرسنجی که 4 روز پیش از برگزاری انتخابات یعنی در روز جمعه در 2 روزنامه بزرگ این رژیم یعنی «هاآرتص» و «یدیعوت آحارونوت» منتشر شد، محافظه‌کاران فقط 63 کرسی از مجموع 120 کرسی کنست را به دست خواهند آورد که بدترین نتیجه برای حزب نتانیاهو خواهد بود.

در این انتخابات 34 حزب شرکت می‌کنند که بسیاری از آنها می‌توانند به پارلمان راه یابند، احزاب اسرائیلی فقط باید 2 درصد آرا را به دست آورند تا بتوانند به کنست راه یابند.

نتانیاهو در دوران نخست وزیری خود ائتلافی قدیمی متشکل از 14 شریک را هدایت می‌کرد و نظرسنجی‌های اخیر نشان می‌دهد که احزاب کوچکتر می‌توانند در کابینه آتی نقش داشته باشند.

احتمال می‌رود حزب «لیکود» و حزب «اسرائیل خانه ما» که در اکتبر تشکیل ائتلاف دادند، در انتخابات آتی رای بسیار کمتری از آنچه انتظار می‌رفت به دست آورند.

اما خبر بدتر برای نتانیاهو ورود «نفتالی بنت» رئیس پیشین ستاد مشترک وی در انتخابات است. به این ترتیب باید گفت که سیاست ساخت شهرک در قدس شرقی که در ماه نوامبر در راس سیاست‌های حزبی قرار داشتند، در انتخابات آتی در بهترین شرایط با به دست آوردن 12 تا 14 کرسی،‌سومین حزب قدرتمند کنست خواهند بود.

بازگشت سوسیال‌دموکرات‌ها

حزب کار با گرایش‌های سوسیال دموکرات را می‌توان از هم اکنون یکی از احزاب موفق در این انتخاب دانست. چرا که «شلی یاخیمومیچ» رهبر این حزب با دیدگاه‌هایی که بر روی مسایل اجتماعی تمرکز دارد، هوادارانی به دست آورده است. پیش‌بینی می‌شود که این حزب با به دست آوردن 17 کرسی دومین حزب قدرتمند فراکسیون شود.

«زیپی لیونی» از حزب کادیما هم به همراه «یعیر لاپید» رهبر حزب «یش‌عاتید» نیز در این انتخابات برای کسب آرای بیشتر شرکت می‌کند. آنچه حضور وی در این انتخابات را برجسته می‌کند این است که وی در انتخابات گذشته توانست آرای بیشتری را در مقایسه با حزب نتانیاهو به دست آورد.

اشپیگل نوشت که 15 درصد افرادی که در نظرسنجی اخیر شرکت کردند،گفتند که نمی‌دانند به چه کسی رای خواهند داد. از این رو پیش‌بینی می‌شود ساعت 21 امشب وقتی که حوزه‌های رای گیری بسته می‌شوند،عده‌ای برای رای دادن مراجعه کنند.

انتهای‌پیام/ط.ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول