اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل:

طرح شبنم ویژه کنترل کالاهای وارداتی است/طرحی برای کالاهای داخلی نداریم

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل گفت: مرحله دوم طرح شبنم و کدگذاری کالاهای وارداتی همزمان با سراسر کشور در استان اردبیل نیز آغاز شده و سعی داریم نظارت بیشتری را بر کالاهای وارداتی داشته باشیم.

طرح شبنم ویژه کنترل کالاهای وارداتی است/طرحی برای کالاهای داخلی نداریم

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، ارژنگ عزیزی عصر امروز در جلسه هماهنگی اجرای ‌طرح شبنم با همکاری اصناف و سازمان‌های نظارتی در اردبیل اظهار داشت: در مرحله اول هدف از اجرای طرح شبنم بحث شفاف‌سازی گردش کالاهای وارداتی است تا بدین وسیله مبادی ورودی و توزیع این کالاها مشخص شده و به شکل قانونی وارد بازار مصرف شده تا مصرف‌کنندگان نیز با اعتماد و اطمینان کامل مصرف کالا را شاهد باشند.

وی کنترل و مبارزه با کالاهای قاچاق را دومین هدف‌گذاری این طرح اعلام کرد و افزود: با اجرای این طرح قطعاً از ورود و توزیع کالای قاچاق در سطح بازار و بین شبکه توزیع جلوگیری کرده و یک روند رو به رشد را در مبارزه با قاچاقچیان این حوزه شاهد هستیم.

عزیزی هدف‌گذاری سوم را گسترش فعالیت مؤثر و مفید بازرسان حوزه‌های مختلف اعلام کرد و بیان داشت: با توجه به اینکه در گستردگی بازار امکان کنترل 100 درصدی وجود ندارد در قالب شبکه‌های نظارتی مردمی سعی داریم با افراد متخلف، سودجو و واسطه‌گر بی‌انصاف در قالب این طرح برخوردی جدی داشته باشیم.

این مسئول تصریح کرد: عمده کالاهای خارجی وارداتی مشمول اجرای این طرح هستند تا برای مشتریان اصالت کالا و کیفیت آن مبرهن شده تا در مصرف آن هیچ شک و شبهه‌ای وجود نداشته باشد.

وی خاطر نشان کرد: ممکن است برخی کالاها از طریق شبکه قاچاق توزیع و وارد شبکه مصرف و فروش شود که در قالب طرح شبنم قطعاً این کالاها مورد شناسایی و بررسی قرار گرفته و با خرید و فروش آن به جد مقابله می‌شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل اضافه کرد: هدف طرح شبنم به هیچ وجه گران کردن کالاها نیست بلکه ما در مرحله اول کوشیدیم تمام لوازم خانگی،‌ رایانه و لوازم جانبی آن، تجهیزات پزشکی، لوازم آرایشی و گوشی تلفن همراه را کدگذاری کنیم.

عزیزی بیان کرد: در مرحله دوم سایر کالاها از جمله کیف و کفش، ‌لوازم بهداشتی، اسباب‌بازی و... کدگذاری می‌شود که همه آنها کالاهای وارداتی و ساخت کشورهای دیگر است.

وی با بیان اینکه هیچ‌گونه طرحی برای کنترل و نظارت تولید و عرضه کالاهای داخلی در دست اجرا نداریم، یادآور شد: انتظار می‌رود با اجرای کامل طرح شبنم و شناسنامه‌دار کردن کالاها حجم قاچاق در کشور به صورت محسوس کاهش یابد.

واحدهای صنفی حق افزایش قیمت به بهانه اجرای این طرح را ندارند

‌عزیزی گفت: به زودی برچسب شبنم بر روی تمام کالاهای خارجی درج می‌شود که این طرح هیچ‌گونه تداخلی با اجرای طرح ایران کد ندارد بلکه به نوعی حلقه تکمیلی آن به شمار می‌رود.

وی افزود: هیچ واحد صنفی حق ندارد به بهانه دارا بودن برچسب بر روی کالا آن را گران‌تر عرضه کند چرا که قطعاً این امر تخلف محسوب می‌شود.

عزیزی بار دیگر به تمام صاحبان انبارها، سیلوها و سردخانه‌ها توصیه کرد با اخذ کد شناسه 12 رقمی وجاهت قانونی به فعالیت خود ببخشند و از هرگونه سوءاستفاده قاچاقچیان در استفاده از این انبارها جلوگیری کنند.

انتهای پیام/62006‌/ش‌40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول