اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شورای اسلامی شهر رشت:

شهردار رشت به دنبال درآمد پایدار در شهرداری باشد

خبرگزاری فارس: رئیس شورای اسلامی شهر رشت با بیان اینکه یک‌ سوم بودجه سال 91 با عوارض و تخلفات ساختمانی بسته شده بود، گفت: شهردار رشت باید به دنبال راه‌هایی برای درآمد پایدار در شهرداری باشد.

شهردار رشت به دنبال درآمد پایدار در شهرداری باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، محمود مباحی امروز در جلسه شورای اسلامی این شهر با اشاره به وضعیت سال آینده شهرداری رشت اظهار کرد: بودجه سال آینده و دفترچه عوارض در کمیسیون‌های تخصصی برنامه بودجه در حال بررسی است.

وی با بیان اینکه بودجه سال جاری 150 میلیارد تومان بوده که بخشی از آن محقق نشده است، افزود: انتظار می‌رود شهردار از کارشناسانی در پیش‌بینی بودجه استفاده کند تا بودجه سال آینده به صورت واقعی بسته شود.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر رشت با اشاره به افزایش تعرفه عوارض سال آینده، اذعان کرد: یک‌ سوم بودجه سال 91 با عوارض و تخلفات ساختمانی بسته شده بود و شهردار باید به دنبال راه‌هایی برای درآمد پایدار در شهرداری باشد و نمی‌توان بودجه را با افزایش تعرفه عوارض بست.

رئیس کمیسیون توسعه و عمران شورای اسلامی شهر رشت نیز در جلسه مذکور با اشاره به تنظیم دفترچه عوارض سال آینده، گفت: رویکرد شورا باید حمایت از شهروندان باشد و افزایش تعرفه عوارض به نفع شهروندان نیست.

موسی ناصح گفت: کارخانه آسفالت در حال تولید آسفالت جدید بوده و ترمیم معابر در حال انجام است.

وی در ادامه با بیان اینکه برخی جابه‌جایی‌ها و تغییر و تحول در ساختمان‌های اداری شهرداری رخ می‌دهد که هزینه‌ کرد در این بخش‌ها ضروری نبوده است،اذعان کرد: هزینه‌های ساختمان تعاونی مصرف شهرداری از نظر اعضای تعاونی هزینه اضافه بوده است.

عضو شورای اسلامی شهر رشت با اشاره به اینکه کمربندی‌های شهر رشت از نظر منظره شهری و ساختمان‌ها مطلوب نیست، خاطر نشان کرد: شهرداری می‌تواند در یک پرسه زمانی تعیین شده برای صدور پروانه ساخت، تسهیلاتی فراهم آورد تا با ساخت و ساز در این محدوده‌ها، کمربندی‌های شهر را از حالت متروکه خارج کند.

وی درباره پروژه نصب زباله‌سوز در رشت، یادآور شد: از شهریور امسال شهرداری با واگذاری زمینی به مساحت 5 هکتار برای نصب زباله‌سوز موافقت کرده اما هنوز شرکت T.T.S که قرار بود با ترک تشریفات زباله‌سوزهای چینی را در لاکان نصب کند پروژه خود را عملیاتی نکرده است.

انتهای پیام/2300/ت40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول