اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاد حوزه علمیه قم:

منتظر واقعی باید امام زمان(عج) را بشناسد

خبرگزاری فارس: استاد حوزه علمیه قم گفت: منتظر واقعی باید امام زمان(عج) را بشناسد تا بتواند یاری‏دهنده ایشان باشد.

منتظر واقعی باید امام زمان(عج) را بشناسد

به گزارش خبرگزاری فارس از شاهرود به نقل از روابط عمومی سپاه استان سمنان، حجت‌الاسلام محمد سعیدی در گرامیداشت آغاز ولایت حضرت ولی‏عصر(عج) که با حضور دانش‌آموزان شهرستان شاهرود برگزار شد، اظهار داشت: امام حسن بن على(ع) فرزند امام دهم در سال 232 هجرى متولد شده و بنا به بعضى از روایات شیعه در سال 260 هجرى به دسیسه معتمد خلیفه عباسى مسموم و به شهادت رسیدند.

وی افزود: امام حسن عسکری(ع) پس از درگذشت پدر بزرگوار خود به امامت رسیدند و هفت سالى که امامت کردند، به واسطه سخت‏گیرى بیش از اندازه مقام خلافت، با تقیه بسیار شدید، عامه شیعه جز خواص با کسى دیدار نمی‌کردند و با این حال، اکثر اوقات زندانى بودند.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به دلایل این فشارها گفت: دلیل این همه فشار این بود که اولاً در آن زمان، جمعیت شیعه کثرت و قدرتشان به حد قابل توجهى رسیده بود و از این روى، مقام خلافت بیش از پیش ائمه اطهار(ع) را تحت مراقبت درآورده و از هر راهی که می‏شد، با نقشه‌هایى مرموز در محو و نابود کردن ایشان می‌کوشیدند.

دشمنان فرهنگ انتظار را نشانه گرفته‌اند

سعیدی خاطرنشان کرد: دلیل دوم این فشارها این بود که مقام خلافت پى برده بود که خواص شیعه براى امام فرزندى معتقدند و طبق روایاتى که از خود امام عسکری(ع) و هم از پدرانش نقل می‌کنند، فرزند او را همان مهدى موعودى می‌شناسند.

وی بیان داشت: بدین دلایل، امام حسن عسکری(ع) بیشتر از سایر ائمه تحت مراقبت خلافت بود و خلیفه وقت تصمیم قطعى گرفته بود که به هر طریقی باشد به داستان امامت شیعه خاتمه بخشد و در این خانه را براى همیشه ببندد.

استاد حوزه علمیه قم در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه امام زمان(عج) منجی بشریت است، اظهار داشت: دشمنان اسلام نمی‌خواستند که امام زمان(عج) زنده بماند؛ بدین جهت که این حضرت طبق روایات از میان برنده باطل و منکوب کننده ستم‏گران و ظالمان است.

سعیدی با تاکید بر لزوم مطالعه زندگی امام عصر(عج) در نسل جوان جامعه افزود: ما باید امام زمان(عج) را بشناسیم تا بتوانیم به عنوان منتظر واقعی ایشان و حامی و مدافع اسلام در برپایی حکومت جهانی عدالت نقش داشته باشیم.

وی تاکید کرد: در عصر حاضر باید تلاش کنیم تا امام عصر(عج) را به جهانیان و تشنگان عدالت و آزادی بهتر بشناسانیم و این نیاز به آگاهی ما نسبت به ایشان و تبعیت از آن بزرگوار دارد.

استاد حوزه علمیه قم افزود: باید توجه داشته باشیم که دشمنان فرهنگ انتظار را نشانه گرفته‌اند و می‌خواهند آن را کم‏رنگ و بی‌تاثیر جلوه دهند.

انتهای پیام/2249/ت/پ3003 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول