اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاد برتر دانشگاه علوم پزشکی شیراز:

توسعه پژوهش با هدف تولید ثروت باشد

خبرگزاری فارس: استاد برتر دانشگاه علوم پزشکی شیراز در هجدهمین جشنواره رازی بر انجام پژوهش به منظور تولید ثروت و رفع مشکلات جامعه تاکید کرد.

توسعه پژوهش با هدف تولید ثروت باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی این شهر، افشین برهان حقیقی محقق برتر هجدهمین جشنواره رازی اظهار داشت: تمام محققان باید فرمایشات مقام معظم رهبری که بر پژوهش تاکید دارند را فراروی خود قرار دهند.

وی با اشاره به اینکه پژوش‌ها باید به ایجاد ثروت در کشور منجر شود، اظهار داشت: مقالات محققان دانشگاه علوم پزشکی شیراز از نظر کیفیت و انتشار در مجلات بین‌المللی دارای کیفیت بالایی هستند.

برهان حقیقی با قدردانی از حمایت‌های رئیس و معاون پژوهشی این دانشگاه از تحقیقات علمی، تصریح کرد: برخلاف وجود مشکلات، برون‌دهی پژوهش‌ها در این دانشگاه کم نشده است.

وی در معرفی طرح برتر خود در جشنواره رازی گفت: عنوان این طرح «بررسی تاثیر عصاره نعنا بر روی نبض گیجگاهی در درمان میگرن» بوده که با همکاری 9 همکار و 13 نویسنده به نتیجه رسیده است.

برهان حقیقی اضافه کرد: با استفاده از نتیجه این پژوهش در حال حاضر در حال ساختن چسب ضد میگرن هستیم.

دیگر محقق برتر جشنواره رازی نیز در زمینه طرح برتر خود در این جشنواره گفت: در این طرح پژوهشی نشان داده شده که روش لاپاراسکوپی برای افرادی که پیش از این کلیه آنان جراحی شده و در حال حاضر نیازمند برداشت کلیه هستند، قابل اجرا است.

علیرضا امین شریفی افزود: هم‌اکنون عمل جراحی لاپاراسکوپی در بیمارستان حضرت علی اصغر (ع) شیراز با تعرفه دولتی در حال انجام است و در مدت پنج سال گذشته بیش از یک‌هزار بیمار با این روش از کودک تا افراد مسن جراحی شده‌اند.

انتهای پیام/2448/ز/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول