اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار منطقه 2 تبریز:

شهرداری منطقه 2 تبریز معین عمرانی مناطق محروم شهری است

خبرگزاری فارس: شهردار منطقه دو تبریز از این منطقه به عنوان معین عمران و آبادانی مناطق محروم شهری و محلات کم‌برخوردار یاد کرد.

شهرداری منطقه 2 تبریز معین عمرانی مناطق محروم شهری است

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی شهرداری تبریز، اکبر آقامحمدی افزود: براساس سیاست‌های ابلاغی شهردار تبریز مبنی بر برنامه‌ریزی و همکاری تمام مناطق ‌شهرداری در توسعه متوازن و همسوی مناطق و محلات شهری تبریز، شهرداری منطقه دو علاوه بر خدمات‌رسانی و اجرای طرح‌ها و پروژه‌های مصوب عمرانی خدماتی در سطح منطقه دو، به عنوان معین فعال دیگر مناطق کم برخوردار و محروم شهر در حوزه عمرانی و خدماتی انجام وظیفه می‌کند و در کنار دیگر مناطق، گام‌های اساسی زمینه در  توسعه متوازن تبریز برداشته است.

شهردار منطقه دو تبریز افزود: در حال حاضر تعداد قابل توجهی از طرح‌ها و پروژه‌های عمرانی خدماتی مناطق دیگر شهری توسط شهرداری منطقه یک به عنوان شهرداری معین در حال اجرا هستند و تعدادی از این پروژه‌ها نظیر مسیرگشایی شهیدان ذاکر افتتاح و به مرحله بهره‌برداری رسیده‌اند.

آقامحمدی، تولیت اجرای طرح‌های عمرانی مناطق دیگر توسط منطقه دو را سیاستی موثر و کارگشا برای تحقق اهداف توسعه تبریز در دیگر مناطق شهری دانست که نتایج مثبت و قابل توجهی در تسریع روند توسعه شهری برجای گذاشته است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ‌مهم‌ترین برنامه‌ها و طرح‌های عمرانی اجرا شده از سوی این منطقه در سال‌جاری خاطرنشان کرد: افتتاح فاز اول 35 متری شهیدان ذاکر با 100 میلیارد ریال اعتبار، آغاز تملک و اجرای فاز دوم شهیدان ذاکر با 150 میلیارد ریال اعتبار، احداث کتابخانه و قرائتخانه کوی دادگستری و پارک شهید پاشایی، پارک بهاران، بوستان گل‌ها و بوستان اباصالح (ع)، احداث پل‌های عابر پیاده طوبی، پیشقدم و تقاطع کوی سهند و سبلان، مشارکت در اجرای طرح‌های ساماندهی درب گجیل، مسیرگشایی دارایی حد فاصل سه راهی شمس تبریزی و 42 متری، مسیرگشایی آخمقیه، احداث چند بوستان محلی در سطح مناطق چهارم، هفتم و نهم، توسعه پارک ائل‌گلی با 150 میلیارد ریال، احداث مجتمع سورتمه و بازیکده خانواده، احداث فرهنگسرای اختصاصی بانوان، تملک املاک حریم ارک، ارائه خدمات گسترده محله‌ای به شهروندان سطح منطقه، اجرای طرح‌های آبیاری قطره‌ای و آب مورد نیاز فضای سبز از مهم‌ترین طرح‌ها و پروژه‌های عمرانی خدماتی این منطقه در سال‌جاری به شمار می‌روند که در طول سال اجرا و به بهره‌برداری رسیده‌اند.

شهردار منطقه دو تبریز در ادامه با اشاره به مهم‌ترین طرح‌های افتتاح شده این منطقه در طول سال‌های گذشته نیز تصریح کرد: احداث مراکز خرید بزرگ الماس و جواهر، تله‌کابین عون بن علی، خیابان لوله نفت، اجرای طرح‌های سالانه آسفالت و لکه‌گیری، خیابان فرهنگیان، احداث چند پل عابرگذر، پل اتحاد ملی، پارک موزه دفاع مقدس، چند پارک مسافر، مسیرگشایی عزیزآباد، اتصال افلاک‌نما به پل اتحاد ملی، اجرای مسیرگشایی پروفسور حسابی و چند طرح و پروژه عمرانی خدماتی دیگر از جمله طرح‌هایی به شمار می‌روند که در سال‌های اخیر از سوی شهرداری منطقه دو اجرا، افتتاح و تقدیم شهروندان تبریزی شده‌اند.

آقامحمدی در عین حال از تحقق کامل بودجه سال‌جاری منطقه در 9 ماهه گذشته از سال 91 خبر داد و خاطرنشان کرد: بودجه یک‌هزار 500 میلیارد ریالی شهرداری منطقه دو در سال‌جاری در 9 ماهه سال محقق شده و این امر نشان از تلاش مجموعه و از سوی دیگر مشارکت و همکاری موثر شهروندان دارد.

وی با اشاره به روند افزایشی و رو به صعود بودجه‌های سنواتی منطقه دو از سال 84 تاکنون، از رشد 400 درصدی بودجه در همین مدت خبر داد.

آقامحمدی در عین حال با قدردانی از حمایت‌ها و پشتیبانی‌های شهردار کلانشهر تبریز در اجرای طرح‌های توسعه محور در تمام مناطق شهری، خود و مجموعه مدیران و کارکنان شهرداری منطقه دو را تابع تصمیمات و سیاست‌گذاری‌های مدیریت ارشد شهرداری دانست و گفت: در سایه این هماهنگی و حاکمیت مدیریت توسعه‌محور، شهر تبریز در تمام بخش‌ها متحول شده و به شهری در شأن شهروندان فهیم آن تبدیل شده است.

شهردار منطقه دو تبریز در ادامه با اعلام اینکه شهر با اعتبارات حاصل از عوارض دریافتی از مردم اداره و آباد می‌شود، ضمن قدردانی از مشارکت و همکاری عموم مردم در پرداخت به موقع عوارض و مطالبات شهرداری، از نهادها و برخی ادارات و دستگاه‌های دولتی استان نیز خواست نسبت به پرداخت مطالبات شهرداری اقدام جدی کنند.

انتهای پیام/60001/ش/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول