اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره تبلیغات اسلامی آمل:

اعتبارات فرهنگی پاسخگوی معضلات فرهنگی نیست

خبرگزاری فارس: رئیس اداره تبلیغات اسلامی آمل از کافی نبودن اعتبارات فرهنگی برای رفع مشکلات فرهنگی انتقاد کرد.

اعتبارات فرهنگی پاسخگوی معضلات فرهنگی نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از آمل، حجت‌الاسلام محمد قنبری عصر امروز در شورای مبارزه با موادمخدر این شهرستان با بیان اینکه در زمینه مناطق پرخطر تلاش کردیم با راه‌اندازی هیئت مذهبی گرایش‌های مذهبی را در این اقشار تقویت کنیم، بیان کرد: اگر چه به صورت ثابت نمی‌توانیم امام جماعت در مسجد این منطقه داشته باشیم اما امام جماعت به صورت هفتگی در این منطقه حضور پیدا می‌کند.

وی با اشاره به اینکه مسئولان معتقدند عامل بسیاری طلاق‌ها فرهنگی است اما بودجه‌ای در این زمینه اختصاص نمی‌یابد، تصریح کرد: اگر معتقدیم باید در زمینه فرهنگی کار کنیم باید اعتبارات در این زمینه هم اختصاص پیدا کند.

قنبری با تاکید بر اینکه می‌توان با اعتبارات کافی قدم‌های مؤثری برداشت، یادآور شد: بسیاری از طرح‌های فرهنگی به دلیل نبود اعتبارات صورت نمی‌گیرد.

مدیر آموزش و پرورش آمل نیز در این جلسه با بیان اینکه این اداره در منطقه پرخطر آمل حضور فعال دارد، گفت: یکی از معضلات در این بخش شناسنامه است که برای سپری کردن روند تحصیلی باید شناسنامه برای اهالی صادر کنیم.

اکبر لطفی با اشاره به اینکه آموزش و پرورش می‌تواند برای گروه‌های سوادآموز 10 تا 49 سال دوره‌های سوادآموزی تشکیل دهد، تصریح کرد: کلاس‌های نهضت سوادآموزی در این منطقه تشکیل شده است و افراد باسواد منطقه می‌توانند از تسهیلات باسواد کردن هر فرد بی‌سواد استفاده کنند.

وی با تاکید بر اینکه برای باسواد کردن هر بی‌سواد 300 هزار تومان پرداخت می‌شود، افزود: کودکان زیر 10 سال برای سوادآموزی در مدارس هدایت می‌شوند ولی باید این افراد اصل شناسنامه را داشته باشند.

لطفی با بیان اینکه برای کودکان و دانش‌آموزانی که چند سوره از قرآن را نیز یاد بگیرند تشویق‌هایی در نظر گرفته شده است، گفت: دوره پیش دبستانی در این منطقه راه‌اندازی شده است.

انتهای پیام/86011/ی30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول