اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر ‌کل کتابخانه‌های گیلان:

بسترهای موازی دغدغه مهم مراکز فرهنگی گیلان است

خبرگزاری فارس: مدیر ‌کل کتابخانه‌های عمومی گیلان گفت: وجود بسترهای موازی و اشتراک در قالب فرهنگی از دغدغه‌های مهم مراکز فرهنگی گیلان است.

بسترهای موازی دغدغه مهم مراکز فرهنگی گیلان است

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، اسماعیل جانعلی‌پور در جمع رابطان فرهنگی شهرستان‌ها و کارشناسان فرهنگی کتابخانه‌های عمومی استان با تبریک آغاز ولایت حضرت مهدی (عج) صبر، جهاد و مبارزه در راه تحقق آرمان‌ها و ارزش‌ها را از خصوصیات بارز ائمه برشمرد و اظهار کرد: بصیرت در مسیر رسیدن به هدف‌ها ضرورتی است که هر کس در هر مقامی در جامعه اسلامی باید به آن توجه داشته باشد.

وی بی‌بصیرتی در امور را موجب متضرر شدن جامعه دانست و افزود: اگر شخصی طبق آموخته‌هایش در هنگام استفاده و بهره‌گیری از علم خود بصیرت داشته باشد به طور یقین اعمال وی مفیدتر می‌شود.

این مسئول وجود بسترهای موازی و اشتراک در قالب فرهنگی را از دغدغه‌های مهم مراکز فرهنگی استان دانست و تصریح کرد: این دو مورد در بیشتر برنامه‌های فرهنگی دستگاه‌های متولی به چشم می‌خورد.

وی با بیان اینکه امروز کار فرهنگی قالب و زمان نمی‌شناسد، خاطر نشان کرد: کار فرهنگی باید به صورت مستمر و جاری و جریان‌ساز باشد.

مدیر کل کتابخانه‌های عمومی گیلان با تصریح بر اینکه امروز باید به طرف کار متفاوت حرکت کرد، افزود: باید با نگاه دقیق‌تر به زندگی ائمه معصومین(ع) زندگی روزمره را به صورت ارزش و فرهنگ اصیل اسلامی درآورد.

وی با اشاره به ظرفیت غنی کتابخانه‌های استان، رابطان فرهنگی را به تعامل با مراکز و پایگاه‌های فرهنگی دیگر و ایجاد بسترهای مناسب و ویژه مخاطبان گروه‌های مختلف فرا خواند.

جانعلی‌پور ضرورت بهتر شدن جایگاه فرهنگی در کتابخانه‌های گیلان را مورد تاکید قرار داد و یادآور شد: وجود بیش از 72 کتابخانه عمومی و 20 کتابخانه مشارکتی استان را ظرفیتی عظیم برای انجام فعالیت‌های موثر دانست.

کارشناس فرهنگی اداره کل کتابخانه‌های استان نیز با اشاره به اهمیت کار رابطان فرهنگی شهرستان‌ها اظهار کرد: ارتباط موثر با دیگر ارگان‌ها و نهادهای فرهنگی اصلی‌ترین کار رابطان فرهنگی در شهرستان‌هاست.

جلال فردی‌مقدم افزود: در سال‌های گذشته اقدام‌های موثری در این زمینه صورت گرفته که با ادامه آنها می‌توانیم جایگاه استان را در سطح کشور بهبود ببخشیم.

وی راه‌اندازی بخش کودک در کتابخانه‌های استان را مهم‌ترین اقدام‌ها ذکر کرد و افزود: ایجاد بسترهای مناسب در کتابخانه‌ها برای راه‌اندازی بخش کودک از مهم‌ترین ظرفیت‌های ایجاد شده در این حوزه است.

کارشناس فرهنگی اداره کل کتابخانه‌ها با تصریح بر اینکه 13 کانون ادبی در شهرستان‌ها تشکیل شده است، خاطر نشان کرد: این تعداد در آینده افزایش می‌یابد.

رابطان فرهنگی شهرستان‌ها نیز در ادامه جلسه مذکور به بیان دیدگاه‌ها، نظرها و پیشنهادهای خود در زمینه بهبود و توسعه برنامه‌ها در شهرستان‌ها پرداختند.

16 رابط فرهنگی کتابخانه‌های عمومی استان وظیفه هماهنگی، برگزاری و انعکاس فعالیت‌های فرهنگی در کتابخانه‌های عمومی استان را به ‌عهده دارند. 

انتهای پیام/2300/ز40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول