اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرکنسول‌های کشورهای خارجی در مشهد خواستار شدند

تعامل سازنده به منظور استفاده از ظرفیت‌های بی‌نظیر آستان قدس رضوی

خبرگزاری فارس: سرکنسول‌های کشورهای خارجی در مشهد به لزوم استفاده از ظرفیت‌های بی‌نظیر آستان قدس رضوی در حوزه‌های مختلف تاکید کرده و خواستار برقراری ارتباط و تعامل بیشتر با این مجموعه معنوی شدند.

تعامل سازنده به منظور استفاده از ظرفیت‌های بی‌نظیر آستان قدس رضوی

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، سرکنسول‌های کشورهای عراق، افغانستان، ترکمنستان، پاکستان و قرقیزستان و نماینده سازمان ملل در امور پناهندگان در مرکز نمایشگاه‌ها و همایش‌های آستان قدس رضوی در گفتگو با خبرنگاران به ارائه نقطه نظرات خود درباره فعالیت‌ها و اقدامات متنوع آستان قدس رضوی پرداختند.

محمدامین صدیق، سرکنسول افغانستان در مشهد ظهر امروز با ابراز خرسندی از آشنایی با مجموعه آستان قدس رضوی گفت: ایجاد کارخانه‌ها و تولید محصولات با کیفیت توسط آستان قدس رضوی باعث ایجاد اشتغال برای بسیاری از جوانان ایرانی شده است.

وی اشاره‌ای به همسایگی نزدیک ایران با افغانستان داشت و تصریح کرد: در طول سال زائران افغانی بسیاری به دلیل بارگاه منور رضوی در مشهد حضور پیدا می‌کنند و این مسئله باعث افزایش معلومات آن‌ها و انتقال این معلومات به افغانستان می‌شود.

«قاضی حبیب‌الرحمان»، سرکنسول جمهوری اسلامی پاکستان با بیان اینکه این دیدار برای من تازگی داشت و یک تصویر روشن از فعالیت‌های آستان‌قدس رضوی برایم به وجود آورد، گفت: فعالیت‌های توسعه‌ای حرم مطهر رضوی در نهایت دقت صورت گرفته است و اقدامات رفاهی برای زائران نیز در سطح عالی است.

وی اقدامات آستان‌قدس رضوی را برای توسعه خراسان مهم دانست و افزود: تمام این اقدامات از وجود پر برکت حضرت رضا(ع) است.

سرکنسول جمهوری اسلامی پاکستان تصریح کرد: تجربیات این دیدار را به کشور خود منتقل خواهم کرد و امیدوارم روابط کشورهای اسلامی روزبه‌روز مستحکم‌تر شود.

«بیس ماکوف»، سرکنسول جمهوری قرقیزستان نیز با بیان اینکه آستان‌قدس رضوی در حوزه‌های مختلف اقدامات مهمی انجام داده است، بیان داشت: مردم کشورم با این آستان مقدس آشنا هستند و کشور قرقیزستان از این تجربیات استفاده خواهد کرد.

وی از نمایندگی وزارت امور خارجه در شمال و شرق جمهوری اسلامی ایران خواست اینگونه دیدارها را افزایش دهد.

«ممراه گاراجیف»، سرکنسول جمهوری ترکمنستان نیز گفت: در کشور ترکمنستان حضرت رضا(ع) به قزل امام(امام طلایی) مشهور است و امیدوارم که شرایط بهتری برای ورود زائران از کشور ترکمنستان جهت زیارت این آستان مقدس فراهم شود.

سرکنسول‌های کشورهای منطقه در مشهد به همراه معاون رئیس دفتر نمایندگی سازمان ملل در مشهد در بازدید از بخش‌های مختلف آستان‌قدس رضوی با فعالیت‌های فرهنگی، خدماتی، اجتماعی و اقتصادی این آستان آشنا شدند.

انتهای پیام/70005/خ30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول