اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در کتابخانه مرکزی استان قدس برپا شده است

نمایشگاه «سابقه تعلیم و تربیت در آستان قدس رضوی» در مشهد

خبرگزاری فارس: نمایشگاه «سابقه تعلیم و تربیت در آستان قدس رضوی از دوره صفویه تاکنون» در مشهد برپا شده است.

نمایشگاه «سابقه تعلیم و تربیت در آستان قدس رضوی» در مشهد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، در این نمایشگاه برای نخستین‌بار با پشتوانه گنجینه اسناد 500 ساله تشکیلات اداری آستان قدس رضوی که در مرکز اسناد این سازمان نگه‌داری می‌شود اسناد تاریخی و عکس‌های قدیمی منحصر به فردی از تاریخچه تعلیم و تربیت در آستان قدس رضوی در معرض دید عموم قرار گرفته است.

پرداخت هزینه‌های مربوط به ایتام و معلم مکتب‌خانه، پرداخت وظیفه به میرزا محمد صادق؛ معلم ایتام، حکم شاهرخ میرزا نادری به میرزا محمدعلی معلم جهت سعی در تأدیب و تعلیم شاهزادگان، گزارش روزانه دروس مکتب‌خانه اطفال ایتام سادات و صورت هزینه‌ها از بابت تهیه لباس و کفش جهت اطفال مکتب‌خانه صحن عتیق برخی از عناوین اسناد به نمایش درآمده در این نمایشگاه است.

با توجه به اینکه برخی از مدارس آستان قدس رضوی از دوره قاجار تاکنون در اماکن متبرکه رضوی و اطراف حرم مطهر امام رضا(ع) قرار داشته، عکس‌های قدیمی ارزشمندی در مرکز اسناد وجود دارد که از مجموع آنها گزیده‌ای مانند نمایی از مدرسه علمیه پریزاد، نمایی از مدرسه عباسقلی ‏خان، نمایی از فضای داخلی مدرسه میرزا جعفر، کتیبه مدرسه عباسقلى خان‏ و سر در مدرسه علمیه نواب انتخاب و در معرض دید عموم قرار گرفته است.

علاوه بر آن عکس‌های ارزشمندی مانند برگزاری آزمون طلاب دانشگاه علوم اسلامی رضوى‏، سخنرانی آیت‌الله واعظ طبسی، تولیت عظمای آستان قدس رضوی در مدرسه علمیه نواب و نمایی از کلاس درس دانشگاه علوم اسلامی رضوی بخش دیگری از این نمایشگاه را تشکیل می‌دهند.

این نمایشگاه همه روزه تا دهم دی ‌ماه از ساعت 8 تا 19 در تالار ورودی کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی پذیرای عموم علاقه‌مندان به آثار تاریخی و فرهنگی است.

انتهای پیام/70017/خ/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول