اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نایب رئیس مجمع نمایندگان حوزه علمیه قم:

پیشرفت اسلام مرهون تلاش‌های حضرت خدیجه(س) است

خبرگزاری فارس: نایب رئیس مجمع نمایندگان حوزه علمیه قم گفت: حضرت خدیجه(س) علاوه بر بخشیدن ثروت خود در راه اسلام، تمام وجود خود را در زندگی با پیامبر(ص) وقف کرده بود و پیشرفت اسلام مرهون تلاش‌های ایشان است.

پیشرفت اسلام مرهون تلاش‌های حضرت خدیجه(س) است

سید جلال رضوی مهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم ضمن عرض تبریک به مناسبت سالروز ازدواج پیامبر(ص) و حضرت خدیجه(س) اظهار داشت: حضرت خدیجه(س) زنی بود که از لحاظ تمکن مالی در میان قبیله خود زبانزد بود اما آنچه برای پیامبر اسلام(س) اهمیت داشت صداقت و کرامت ایشان بود.

وی خاطرنشان کرد: با وجود آنکه پیامبر(ص) از امکانات مادی بی‌بهره بود حضرت خدیجه(س) با دیدن تقوا، مهربانی، غیرت و شجاعتی که برای دفاع از انسانیت داشت، ایشان را به عنوان شریک زندگی خود انتخاب کرد.

نایب رئیس مجمع نمایندگان حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه حضرت خدیجه(س) تمام ثروت خود را برای ترویج اسلام در اختیار پیامبر(ص) قرار داد گفت: چشم پوشی از خواسته‌های مادی برای بسیاری از انسان‌ها کار سختی است و افراد زیادی هستند که با وجود دارایی مالی حاضر به گذشتن از اموال خود در راه خدا نیستند.

رضوی مهر ابراز کرد: سیر معنوی پیامبر(ص) در دوران رسالت خود، شرکت کردن در جنگ‌های مختلف، حل اختلاف قبایل، پاسخگویی به مشکلات و نامه نگاری‌هایی که حضرت محمد(ص) با زمامداران عصر در نقاط مختلف دنیا داشت مدیون حضور حضرت خدیجه(س) و همسری شایسته ایشان است.

وی ادامه داد: حضرت خدیجه(س) با توجه به ویژگی‌های بارز پیامبر(ص) می‌دانست وی مردی است که همسر خود را دوست خواهد داشت و برای زندگی مشترک و خواسته‌های همسرش ارزش و اهمیت قائل است.

نایب رئیس مجمع نمایندگان حوزه علمیه قم با بیان اینکه ازدواج پیامبر(ص) و حضرت خدیجه(س) برای مسلمانان از صدر اسلام تاکنون الگو بوده است اضافه کرد: ثمره این ازدواج، ولادت حضرت فاطمه(س) بود که تمام اهل بیت از نسل ایشان بوده و ره‌گشای بشریت در تاریخ بوده‌اند.

رضوی مهر اظهار داشت: آنچه دختر و پسر مسلمان باید بدانند الگو گرفتن از ازدواج بزرگان دین مانند پیامبر(ص) و حضرت خدیجه(س) و همچنین ازدواج‌ حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه(س) و همچنین توجه به ملاک‌هایی است که آن‌ها برای ازدواج خود در نظر داشتند.

وی افزود: حضرت خدیجه امین پیامبر(ص) و ام‌المومنین است و نخستین زنی بود که به حضرت محمد(ص) ایمان آورده و از هیچ کوششی برای موفقیت پیامبر(ص) در مسیری که خدا برای او تعیین کرده بود دریغ نداشت.

نایب رئیس مجمع نمایندگان حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: خانه پیامبر(ص) محل آسایش بود و مدارا و درک حضرت خدیجه(س) از موقعیت حضرت محمد(ص) و ایمانی که به خدا داشت به او امر می‌کرد تا در تمام شرایط تابع دستور پیامبر(ص) باشد.

رضوی مهر با بیان اینکه عشق و علاقه میان حضرت محمد(ص) و حضرت خدیجه(س) موجب تقویت عبودیت در زندگی آن‌ها شده بود گفت: حضرت خدیجه(س) هرگز در ازدواج خود ملاک‌های مادی را دخیل ندانست و معیار‌ها و انگیزه‌های معنوی این ازدواج موجب باقی ماندن این پیوند و پایداری آن شده بود.

وی ادامه داد: امروز تنها حضرت خدیجه(س) و حضرت علی(ع) نیستند که به پیامبر(ص) اقتدا می‌کنند بلکه مهربانی و عطوفت حضرت محمد(ص) موجب شده است میلیون‌ها مسلمان در سراسر جهان به وی اقتدا کرده و سالروز ازدواج ایشان و حضرت خدیجه(س) را گرامی بدارند.

انتهای پیام/2258/ج30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول