اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در دهمین جشنواره تئاتر بسیج

هنرمندان قروه‌ای 5 عنوان برتر را کسب کردند

خبرگزاری فارس: رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی قروه از کسب 5 جایزه برتر توسط هنرمندان عرصه نمایش و تئاتر این شهرستان در دهمین جشنواره تئاتر بسیج کشور خبر داد.

هنرمندان قروه‌ای 5 عنوان برتر را کسب کردند

احمد رسولی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قروه اظهار داشت: موسی هدایتی با نمایش خیابانی جعبه‌ها از شهرستان قروه در دهمین جشنواره تئاتر بسیج کشوری به عنوان بازیگر نقش اول مرد این جشنواره انتخاب شد.

به گفته وی، جایزه دوم در بخش طرح و ایده نیز به همین هنرمند اهدا شد.

شیما میرکی نیز به عنوان بازیگر نقش دوم زن در این جشنواره شناخته شد و جایزه سوم در بخش کارگردانی نیز به میثم جلالی به خاطر کارگردانی نمایش جعبه‌ها  رسید.

علیرضا حنیفی نویسنده برجسته دفاع مقدس نیز توانست مقام دوم نمایشنامه نویسی بخش کودک و نوجوان را به خاطر نویسندگی متن نمایش عروسکی دلم می‌خواهد سرباز بمانم، کسب کند.

رسولی بابیان اینکه سه گروه تئاتر از شهرستان قروه در این جشنواره حضور داشت گفت: نمایش خیابانی جعبه‌ها به کارگردانی میثم جلالی، نمایش صحنه  مهمان به کارگردانی عادل گنجی و نمایش عروسکی دلم می خواهد سرباز بمانم، در بخش کودک و نوجوان به کارگردانی یونس صحرارو هر سه از شهرستان قروه در بین بیش از 45 گروه شرکت کننده در مرحله استانی تئاتر بسیج با کسب عنوان نمایش‌های برتر توانستند به دهمین جشنواره تئاتر بسیج کشوری راه یابند که از جشنواره کشوری نیز با دست پر برگشتند.

وی عنوان کرد: این جشنواره با حضور گروه‌های تئاتر استان‌های مختلف کشور برای چهار روز و در بخش‌های صحنه‌ای، خیابانی، کودک و نوجوان و عروسکی و نیز نمایشنامه نویسی برگزار شد.

رسولی افزود: 14 گروه صحنه‌ای، 9 گروه خیابانی و 10 گروه کودک و نوجوان از 20 استان کشور در دهمین جشنواره تئاتر بسیج کشور که در استان سمنان برگزار شد حضور داشتند.

انتهای پیام/79009/ح20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول