اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت کرمانشاه:

کرمانشاه، جایگاهی برای پیوند فرق مختلف دینی است

خبرگزاری فارس: مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت استان کرمانشاه گفت: استان کرمانشاه از لحاظ وجود فرق مختلف دینی از جایگاهی ویژه برای پیوند و وحدت برخوردار است.

کرمانشاه، جایگاهی برای پیوند فرق مختلف دینی است

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، حجت‌الاسلام جواد کرمی در نشست مطبوعاتی با اصحاب رسانه استان به مناسبت هفته وحدت که در محل دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت برگزار شد، با اشاره به برپایی 24 همایش در این هفته، گفت: همایش استانی آن با حضور حجت الاسلام زمانی معاونت امور بین الملل و علمای سنی و شیعه در کرمانشاه، در هفته وحدت برگزار می‌شود.

وی یادآور شد: استان کرمانشاه از لحاظ وجود فرق مختلف دینی به نوعی هندوستان ایران محسوب می شود و به همین خاطر از جایگاهی ویژه برای پیوند و وحدت فرق مختلف دینی برخوردار است.

حجت الاسلام کرمی در خصوص مهم‌ترین همایش های استانی، گفت: همایش مسجد محمد مصطفی در هشتم بهمن ماه با سخنرانی آیت‌الله علما و دکتر زمانی بعد از نماز عشا، برگزاری همایش جشن بزرگ هفته وحدت با عنوان وحدت با علما در چهارم بهمن ماه، و برپایی همایش در مسجد زردویی در هفتم ماه جاری، از جمله برنامه‌ها و همایش‌های موردنظر در این ایام است.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت استان کرمانشاه از برگزاری پنج همایش در شهرستان‌های پاوه، جوانرود، ثلاث باباجانی، روانسر و دالاهو خبر داد و گفت: از برنامه های جانبی این ایام دیدار امام جمعه کرمانشاه با خانواده‌های شهدای اهل سنت، اعزام نخبگان به کنفرانس وحدت اسلامی در تهران و همچنین دیدار این نخبگان با مقام معظم رهبری، جشن انقلاب و هفته وحدت برای کودکان جهان اسلام است.

وی در ادامه به گزارش مختصری از خدمات دفتر نمایندگی امور اهل سنت در استان اشاره کرد و افزود: اهل سنت استان کرمانشاه 491 مسجد در استان دارند که زیرنظر دفتر نمایندگی ولی فقیه  فعالیت می‌کنند که قبل از انقلاب 91 مسجد و از سال 57 به بعد این مساجد به 491 مسجد رسیده که نشان از رشد چهار برابری مساجد اهل سنت استان است.

کرمی در پایان با بیان این مطلب که 120 نماز جمعه توسط ائمه اهل سنت هر هفته در استان برگزار می‌شود و برای هر یک هزار نفر از اهل سنت یک مسجد در استان وجود دارد، افزود: 150 طلبه اهل سنت در مدارس علوم دینی مشغول به تحصیل هستند که از خدمات بیمه، معافیت و شهریه استفاده می‌کنند.

انتهای پیام/2700/ر20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول