اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پلیس اطلاعات انتظامی نور خبر داد

کاهش 90 درصدی حضور افاغنه در شهرستان نور

خبرگزاری فارس: رئیس پلیس اطلاعات انتظامی نور از کاهش 90 درصدی حضور افاغنه در این شهرستان خبر داد.

کاهش 90 درصدی حضور افاغنه در شهرستان نور

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان نور، سید قاسم حسینی صبح امروز در جلسه اتباع بیگانه در فرمانداری نور با اشاره به ممنوعیت حضور افاغنه در این شهرستان گفت: از زمان اجرای قانون با اطلاع‌رسانی و اقدامات انتظامی، بسیاری از این اتباع از این شهرستان خارج شدند و بر اساس اعلام مراجع مربوطه دومین شهر عاری از اتباع غیرمجاز در استان هستیم.

وی ادامه داد: شهرستان نور به لحاظ وسعت و گستردگی سومین شهرستان استان است و از طرفی پراکندگی جمعیتی و صعب‌العبور بودن مسیرهای کوهستانی گاهی مواقع کار شناسایی و طرد اتباع بیگانه مشکل می‌شود اما با وجود این موانع در سال ‌جاری 410 تبعه افغانی غیرمجاز در شهرستان شناسایی و طرد شدند.

رئیس پلیس اطلاعات انتظامی نور افزود: بیشترین حضور افاغنه غیرمجاز در دامداری‌ها، کارگاه‌های بلوک‌زنی و شالیکوبی‌ها است که اداره‌های جهاد کشاورزی و کار، تعاون و رفاه اجتماعی باید با ابلاغ ممنوعیت به استفاده از اتباع بیگانه در این اماکن موجبات اجرای قانون را فراهم و با متخلفان برابر قانون برخورد شود.

حسینی همه دستگاه‌های مرتبط با این امر به‌ویژه اعمال وحدت رویه در شهرستان‌های همجوار و دیگر شهرستان‌های استان را برای اجرای قانون و پاکسازی کامل ضروری عنوان کرد.

رئیس اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی در این جلسه با اشاره به این‌که بیشتر نیروی کار اتباع بیگانه در واحدهای غیررسمی و بدون مجوز به‌کارگیری می‌شوند، ادامه داد: با توجه به جریمه به‌کارگیری اتباع غیرمجاز در واحدهای پروانه‌دار این موضوع دیگر در این واحدها وجود ندارد و مشاهده نمی‌شود.

علی کرشی افزود: موضوع ممنوعیت قبلاً اطلاع‌ر‌سانی و ابلاغ شد، اما همه این افراد هم کارگر ساده نیستند بلکه برخی به عنوان کارگر ماهر و متخصص به‌کارگیری می‌شوند که یک مورد هم اخیراً از اتباع کشور مصر شناسایی شد.

ناصر توکلی فرمانده سپاه ناحیه نور هم آمادگی پایگاه‌های بسیج را برای شناسایی و معرفی اتباع بیگانه به مراجع مرتبط اعلام کرد.

انتهای‌پیام/86023/م30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول