اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست شرکت گاز هرمزگان خبر داد

تامین گاز شهرک‌های صنعتی بندرعباس از خط لوله صلح

خبرگزاری فارس: سرپرست شرکت گاز هرمزگان از اتصال خط لوله گاز مربوط به شهرک‌های صنعتی بندرعباس به خط لوله 56 اینچنی گاز صلح خبر داد.

تامین گاز شهرک‌های صنعتی بندرعباس از خط لوله صلح

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، حیدر پروین در نشستی پیرامون وضعیت شهرک‌های صنعتی هرمزگان، با بیان اینکه در راستای اتصال خط تأمین گاز شهرک‌های صنعتی بندرعباس به خط لوله پنجاه و شش اینچی سراسری صلح رایزنی‌های لازم در این راستا آغاز شده است، گفت: به احتمال قوی این اتصال تا اواخر ماه جاری نهایی شود.

وی با بیان اینکه خط لوله گاز صلح از شمال بندرعباس می‌گذرد، افزود: در راستای صدور مجوزها برای این اتصال امور مربوطه در تهران به طور ویژه در دست پیگیری است.

به گفته سرپرست شرکت گاز هرمزگان با اتصال این دو خط لوله به یکدیگر بخش اعظمی از مشکلات و کمبودهای صنایع هرمزگان در بخش گاز، مرتفع می‌شود.

عبدالحمید بصری مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی هرمزگان نیز در ادامه با بیان اینکه ایجاد زیرساخت‌ها در شهرک‌های صنعتی استان از روند مناسبی برخوردار است، ادامه داد: در حال حاضر عملیات ایجاد شبکه گازرسانی در شهرک‌های صنعتی یک و دو بندرعباس به اتمام رسیده است و در این راستا منتظر اتصال خط لوله اصلی گاز به سیستم ایجاد شده هستیم.

وی بیان کرد: امور واگذاری انشعابات و نام نویسی از متقاضیان دریافت گاز در شهرک‌های مذکور نیز پس از اتصال خط لوله اصلی به شبکه گازررسانی موجود، در مدت زمانی کوتاه انجام می‌گیرد.

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی هرمزگان در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: در مبحت تأمین آب برای شهرک صنعتی شماره یک بندرعباس، نیز با توجه به اینکه آب سفره‌های زیرزمینی در محدوده شهرک شیرین است، قرار شده است که 90 درصد آب مورد نیاز در این شهرک برای واحدهای صنعتی از طریق حفر یک حلقه چاه جدید و بهسازی یک حلقه چاه موجود تامین شود.

به گفته بصری از آنجایی که آب‌های زیر زمینی در محدوده شهرک صنعتی شماره دو بندرعباس شور هستند، ناگزیر برای تامین آب مورد نیاز این شهرک باید از آب شبکه شهری استفاده شود.

یادآور می‌شود در حال به دلیل کمبود منابع آبی شیرین در استان‌های همانند هرمزگان، تامین آب واحدهای صنعتی همواره از دغدغه‌های مسئولان مربوطه است.

هرمزگان علاوه بر برخوداری از مناطق ویژه صنایع معدنی فلزی، کشتی‌سازی و پالایشگاهی از 13 شهرک صنعتی از جمله شهرک‌های صنعتی یک و دو بندرعباس، بندرلنگه، بستک، رودان، گاوبندی، بندرخمیر، صنعتی میناب، صنایع دریایی یک (بندرعباس)، تیاب، زرین‌دشت (گاوبندی)، صنایع دریایی دو و شهرک صنعتی گمبرون برخوردار است.

انتهای پیام/88001/غ30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول