اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

انتخابات اسرائیل – 55

یک نماینده آتی پارلمان اسرائیل خواستار شهرک‌سازی در غزه شد

خبرگزاری فارس: یکی از اعضای حزب راستگرای «حبیت هایهودی» اخیرا خواستار بازگشت اسرائیلی‌ها به مناطقی شده که اسرائیل در سال 2005 در غزه از دست داده بود.

یک نماینده آتی پارلمان اسرائیل خواستار شهرک‌سازی در غزه شد

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روزنامه صهیونیستی «جروزالم‌پست»، «هیلل هوروویتز» خاخام عضو حزب «حبیت هایهودی» اسرائیل که نفر سیزدهم در لیست انتخاباتی این حزب است، اخیرا در یک مجلس خصوصی خواستار بازگشت اسرائیلی‌ها به غزه و شهرک‌سازی در این منطقه شده است.

حزب راستگرای حبیت هایهودی به رهبری «نفتالی بنت» به مواضع افراطی علیه فلسطینی‌ها معروف است. اخیرا صحبت‌های «جرمی گیمپل» دیگر عضو این حزب که خواستار انفجار «قبه‌الصخره» شده بود، برای این حزب دردسرساز شد. این حزب قائل به تشکیل اسرائیل بزرگ و الحاق بخش بزرگی از کرانه باختری به اسرائیل است.

هوروویتز این صحبت‌ها را هفته گذشته مطرح کرده است. وی در این صحبت‌ها گفته است که حزبش باید تمام تلاش خود برای احیای حضور در مناطقی را که در سال 2005 از دست رفته، انجام دهد.

وی در بخشی از این صحبت‌ها گفته است: ما هر کاری که از دستمان بر بیاید برای بازگرداندن اسرائیلی‌ها به «هومش» در شمال «سامریه» و «گوش قطیف» انجام خواهیم داد. ما برای الحاق بخش‌های یهودی «جودا و سامریه» وارد عمل می‌شویم: ساده است، ما با تمام قدرت به نام ارض اسرائیل، تورات اسرائیل و اسرائیلی‌ها عمل می‌کنیم.

این صحبت‌ها نیز نظیر صحبت‌های گیمپل با واکنش شدید احزاب میانه و چپ روبرو شده است. احزاب مختلف اسرائیلی این صحبت‌ها را نشانه عقاید افراطی این حزب دانسته و از اسرائیلی‌ها خواسته‌اند به این حزب رأی ندهند.

انتخابات اسرائیل فردا برگزار می‌شود و 34 حزب مختلف برای تصاحب 120 کرسی پارلمان با هم رقابت می‌کنند. با توجه به نظرسنجی‌های انجام‌شده، حزب «حبیت هایهودی» احتمالا 14 کرسی را به خود اختصاص می‌دهد. بنابراین گیمپل و هوروویتز را باید دو نفر از نمایندگان پارلمان آتی اسرائیل دانست.

انتهای پیام/ق.ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول