اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

انتخابات اسرائیل – 54

«حبیت هایهودی»، نتانیاهو را به تلاش برای تخریب این حزب متهم کرد

خبرگزاری فارس: یک عضو حزب راستگرای «حبیت هایهودی» می‌گوید انتشار فیلم سخنرانی یکی از اعضای این حزب که در آن عقاید افراطی مطرح شده بود، توسط نتانیاهو و با هدف تخریب این حزب انجام گرفته است.

«حبیت هایهودی»، نتانیاهو را به تلاش برای تخریب این حزب متهم کرد

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه صهیونیستی تایمز اسرائیل، در پی انتشار فیلمی از یک عضو حزب «حبیت هایهودی» که در آن این فرد خواستار انفجار «قبه‌الصخره» می‌شود، اعضای این حزب، «بنیامین نتانیاهو» را به انتشار عمدی این فیلم متهم کردند.

در این فیلم «جرمی گیمپل» عضو حزب راستگرای افراطی «حبیت هایهودی» این طرح را ارائه می‌دهد که قبه‌الصخره منفجر شود و سومین معبد یهودیان جایگزین آن شود. انتشار این فیلم که مربوط به یک سخنرانی در آمریکا در سال 2011 است، با واکنش‌های شدید احزاب چپگرا و میانه‌رو اسرائیل روبرو شد و گیمپل را در فشار شدیدی قرار داد، تا جایی که وی مجبور شد بگوید این حرفش یک شوخی بوده است.

گیپمل در لیست حزبش در جایگاه چهاردهم قرار دارد و نظرسنجی‌های انجام‌شده پیش از انتشار این فیلم، حاکی از راهیابی احتمالی وی به کنست نوزدهم بود.

انتشار این فیلم آن هم در جریان رقابت‌های انتخاباتی اسرائیل موجب شده تا «عوری اورباخ» هم‌حزبی گیمپل، نتانیاهو را به انتشار این فیلم با هدف تخریب حزب «حبیت هابیتنا» متهم کند.

این اولین بار نیست که صهیونیست‌ها بحث انفجار قبه‌الصخره را مطرح می‌کنند. به عنوان نمونه، سرویس‌های اطلاعاتی اسرائیل بین سال‌های 1982 تا 1984 سه طرح انفجار این گنبد را کشف و خنثی کردند، که افراطی‌های صهیونیست قصد اجرای آن را داشتند.

یکی از مهمترین تلاش‌های برای انفجار این گنبد از سوی گروه تروریستی «تشکیلات زیرزمینی یهودیان» انجام گرفت. این گروه همچنین چندین مورد قتل و کشتار فلسطینی‌های کرانه باختری را نیز در کارنامه داشته است. اعضای این گروه در سال 1984 زمانی که قصد داشتند زیر 5 اتوبوس عمومی فلسطینی‌ها بمبگذاری کنند، دستگیر شدند.

انتخابات پارلمانی اسرائیل فردا برگزار می‌شود و 34 حزب مختلف تلاش می‌کنند بیشترین کرسی ممکن از 120 کرسی پارلمان را به دست آوردند. حزبی که بیشترین کرسی‌ها را از آن خود کند، وظیفه تشکیل کابینه آتی را به عهده می‌گیرد.

انتهای پیام/ق.ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول