اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل محیط زیست استان قزوین اعلام کرد

افزایش 23 درصدی کشف سلاح غیر مجاز در قزوین

خبرگزاری فارس: مدیرکل محیط زیست استان قزوین از افزایش 23 درصدی کشف سلاح‌های غیر مجاز در طول دو سال گذشته در این استان خبر داد.

افزایش 23 درصدی کشف سلاح غیر مجاز در قزوین

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین به نقل از روابط عمومی اداره‌ کل حفاظت محیط زیست استان قزوین، علی آقا فرهادی اظهار داشت: در دو سال گذشته در کشور 460 قبضه اسلحه شکاری غیر مجاز کشف و ضبط شد که در استان قزوین این تعداد 86 قبضه بوده است و نشانگر رشد 23 درصدی نسبت به دو سال قبل آن داشته است.

فرهادی با اشاره به کمبود نیروهای محیط‌بان و مأموران افزود: با توجه به بالا بودن میزان تخلف و شکار غیر مجاز در استان قزوین اقدامات پیشگیرانه خوبی توسط محیط‌بانان این استان صورت می‌گیرد.

این مقام مسئول در خصوص آمار شکارچیان دستگیر شده گفت: 30 درصد شکارچیان غیر مجاز استان غیر بومی هستند و در سال گذشته 173 نفر دستگیر و 41 قبضه اسلحه کشف و ضبط شد و امسال نیز 115 نفر شکارچی غیر مجاز در منطقه دستگیر شدند که 10 قبضه اسلحه غیر مجاز نیز تاکنون کشف و ضبط شده است.

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان قزوین در پایان اظهار داشت: طبیعت استان قزوین با وجود یک منطقه حفاظت شده و 4 منطقه شکار و تیراندازی ممنوع یکی از بهترین زیستگاه‌های گربه‌سانان کشور است و همچنین یکی از بهترین زیستگاه‌های پلنگ ایرانی نیز تلقی می‌شود.

انتهای پیام/2667/ت/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول