اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر علمی همایش ملی قرآن کریم و هنر مطرح کرد

اندیشه مطهری گامی برای یافتن افق‌های اندیشه اسلامی در هنر

خبرگزاری فارس: دبیر علمی همایش ملی قرآن کریم و هنر‌، اندیشه هنری شهید مطهری را گامی بلند در راه یافتن افق‌های اندیشه اسلامی در باب هنر دانست.

اندیشه مطهری گامی برای یافتن افق‌های اندیشه اسلامی در هنر

به گزارش خبرگزاری فارس از قم،‌ سید ابوالقاسم حسینی ژرفا ظهر امروز در یک نشست خبری بیان کرد: با توجه به نیازی که در زمینه نگرش هنری قرآن کریم ‌در حوزه احساس می‌شد،‌ حدود هشت سال پیش سعی کردیم زمینه‌های اجرایی هنر را در حوزه علمیه پیاده کنیم.

وی افزود: فعالیت‌های ما به صورت کاملا آکادمیک و با برنامه‌ها و شرایط دانشگاهی و رویکردی جدید به هنر اسلامی انجام می‌شود.

دبیر علمی همایش ملی قرآن کریم و هنر در ارتباط با برگزاری این همایش که 12 اردیبهشت ماه سال آینده برگزار می‌شود‌ ابراز داشت: این همایش به عنوان اساسی‌ترین گامی است که ما در زمینه تبیین هنر در مسائل دینی برداشته‌ایم.

عضو هیئت علمی دانشگاه ادیان و مذاهب در ادامه با اشاره به اینکه موضوع اصلی این همایش اندیشه هنری استاد شهید مرتضی مطهری است، ‌بیان کرد: واکاوی و جستجو در اندیشه‌های هنری استاد شهید مرتضی مطهری قدمی بزرگ و مفید در راه یافتن افق‌های اندیشه اسلامی در باب هنر است.

حسینی ژرفا بیان کرد: استاد مطهری به عنوان یک متفکر برجسته مسلمان نگرشی اسلام‌شناسانه به مفاهیم و مقولات انسانی از جمله هنر داشته و به عنوان یک فیلسوف مسلمان، در زمینه فلسفه هنر و زیبایی‌شناسی از منظر دین، سخنان قابل اعتنا در گفتارش می‌توان یافت.

وی ابراز داشت: همچنین شهید مطهری برجسته‌ترین شاگرد و مروج اندیشه‌های علامه طباطبایی است که خود ایشان هم در زمینه هنر از دیدگاه اسلام، گفتارهای علمی فراوان دارد که لا به لای تفسیر المیزان و دیگر آثار ایشان به صورت پراکنده یافت می‌شود.

دبیر علمی همایش ملی قرآن کریم و هنر اضافه کرد: امیدواریم تعیین سرخط ویژه این همایش با عنوان «نگرش استاد شهید مرتضی مطهری به هنر» فتح بابی برای آشنایی عمیق جامعه علمی ما به افکار این استاد بزرگ در زمینه هنر و زیبایی‌شناسی شود.

عضو هیئت علمی دانشگاه ادیان و مذاهب در پایان از حضور و همکاری دانشگاه‌ها و مؤسسات مختلف در این همایش خبر داد و گفت: شورای عالی انقلاب فرهنگی، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری تهران، دانشگاه علامه طباطبایی، دانشگاه الزهرا(س)، دانشگاه شاهد، دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم، سازمان فعالیت‌های قرآنی دانشگاهیان  کشور، پژوهشکده فرهنگ هنر و معماری جهاد دانشگاهی، انجمن علمی قرآن‌پژوهی حوزه علمیه قم و انجمن علمی پژوهش‌های هنری ایران در برگزاری این همایش مشارکت دارند.

انتهای پیام/2258/خ/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول