اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر جهاد کشاورزی نطنز:

برداشت محصولات غد‌ه‌ای در نطنز آغاز شد

خبرگزاری فارس: مدیر جهاد کشاورزی نطنز گفت: برداشت محصولات غد‌ه‌ای در نطنز آغاز شده است.

برداشت محصولات غد‌ه‌ای در نطنز آغاز شد

عبدالرضا مهدی بادی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار کرد: برداشت محصولات غده‌ای مثل هویج، شلغم و چغندر لبو در بخش کویری بادرود از توابع شهرستان نطنز آغاز شده است.

وی ادامه داد: محصول غده‌ای هویج در سه تاریخ از یکسال (اواخر شهریور، اوائل اسفند و اواخر خرداد) زراعی توسط زارعین کشت می‌شود و بعد از سه ماه دوره «داشت» به پایان رسیده و محصول برداشت و روانه بازار مصرف می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی نطنز خاطرنشان کرد: نکته جالب اینجا است که کشاورزان بادرودی در تمامی فصول سال یا مشغول «کاشت» یا مشغول «برداشت» هویج هستند.

وی تصریح کرد: سطح زیرکشت محصولات غده‌ای این شهرستان بالغ بر 410 هکتار است که بیش از 50 درصد از آن را محصول هویج در سه دوره زمانی کاشت به خود اختصاص می‌دهد.

مهدی بادی افزود: همچنین لازم به ذکر است عملکرد محصول هویج به طور متوسط 40 تن در هکتار بوده و عملکرد محصولات شلغم و لبو به میزان 35 تن است و پیش‌بینی می‌شود 15هزار تن هویج، شلغم و لبو برداشت شود.

وی تأکید کرد: یکی از مهم‌ترین نکات در عملیات «داشت» توجه به کاهش مصرف سموم است که این محصول به طور ارگانیک وارد بازار مصرف می‌شود.

این مسئول در پایان اضافه کرد: هویج محصول خوراکی و دوساله از خانواده چتریان است که دارای ویتامین‌های بسیار و خواص بی‌شماری است و توصیه می‌شود، برای درمان کم خونی، یبوست، تنظیم وزن بدن و کاهش وزن به خاطر وجود فیبر روزانه مصرف شود.

انتهای پیام/2301/ذ20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول