اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اتاق صنعت، معدن و تجارت کردستان مطرح کرد

50 درصد از صنایع کردستان تعطیل هستند / کردستان در انتهای جدول اقتصادی

خبرگزاری فارس: رئیس اتاق صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت: با وجود ظرفیت‌های بالای استان در زمینه‌های مختلف کشاورزی، معدنی، توریستی و تجاری، 50 درصد از واحدهای صنعتی استان تعطیل و درصد بالایی از بقیه آن هم با ظرفیت کم کار می‌کنند.

50 درصد از صنایع کردستان تعطیل هستند / کردستان در انتهای جدول اقتصادی

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، منصور خاکسار عصر امروز در مراسم تودیع و معارفه رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان در سنندج، فعال‌ترین بخش در اقتصاد استان را بانک‌ها دانست و افزود: بخش حقوقی و اجرائیات بانک‌ها با اجرائیه‌هایی که برای واحدهای صنعتی و تولیدی استان می‌فرستند بسیار فعال هستند.

وی وضعیت اقتصادی استان را نامطلوب خواند و گفت: از نظر وضعیت اقتصادی در بین 31 استان کردستان رتبه 29 و در رده‌های آخر قرار داریم و نیز از نظر توسعه معدنی در رتبه دوازدهم، ارزش افزوده رتبه بیست و سوم و نیز در بخش درآمد سرانه رتبه بیست و هشتم کشوری هستیم.

خاکسار به میزان پروانه‌های بهره‌برداری و مجوزهای تأسیس واحدهای صنعتی استان اشاره کرده و گفت: تاکنون 1.26 درصد نسبت به کل کشور از پروانه‌های بهره‌برداری سهم استان بوده و نیز 3.38 درصد کشوری از مجوزهای تأسیس در استان بوده است.

وی تصریح کرد: این ارقام نشان می‌دهد که میل به سرمایه‌گذاری و کسب و کار در استان بسیار مطلوب بوده اما فضایی برای کسب و کار وجود ندارد و این مسئله نیاز به اصلاح دارد.

وجود 516 میلیارد تومان سرمایه خفته در استان کردستان

رئیس اتاق صنعت، معدن و تجارت استان کردستان از وجود 516 میلیارد تومان سرمایه خفته در استان خبر داد و افزود: این میزان سرمایه‌گذاری در استان به صورت ماشین‌آلات، ساختمان و تأسیسات بلااستفاده وجود دارد.

خاکسار همچنین خواستار ارتقای وضعیت موجود توسط مسئولین استان شده و گفت: پس از حفظ منابع موجود باید منابع جدید اقتصادی و سرمایه‌گذار به استان اضافه شده و نیز سال به سال میزان اشتغالزایی استان پردازش شود.

وی در پایان تصریح کرد: در حال حاضر 40 درصد از زمین‌های استان به کشت محصولات کشاورزی اختصاص دارد که استان ظرفیت 60 درصد کشت را هم در خود دارد و کشاورزی استان نیاز به جراحی دارد.

انتهای پیام/79001/ش30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول