اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو شورای اسلامی شهر شیراز:

کمپین تبلیغاتی گردشگری شیراز تشکیل شود

خبرگزاری فارس: عضو شورای اسلامی شهر شیراز گفت: تشکیل کمپین تبلیغات برون‌مرزی در بخش گردشگری شیراز ضروری است.

کمپین تبلیغاتی گردشگری شیراز تشکیل شود

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، محمد حق‌نگر ظهر امروز در دویست و هفتاد و هشتمین جلسه شورای اسلامی شهر شیراز اظهار داشت: طرح توسعه حرم احمدبن موسی (ع) که با اعتبارات ملی در حال انجام است آغاز راه ارتقای جذب گردشگر مذهبی به شیراز محسوب می‌شود.

این مسئول افزود: آنچه باعث توسعه طرح حرم و تشویق زائران به سفر می‌شود، تسهیل دسترسی‌های مناسب و احداث پارکینگ‌های متعدد در اطراف حرم است.

حق‌نگر ادامه داد: پیشنهاد می‌شود سال 92 سال توسعه گردشگر مذهبی و زائر نامگذاری و تمام فعالیت‌ها برای استفاده حداکثری از ظرفیت‌ها بسیج شود.

وی تصریح کرد: در بخش درمان و پزشکی، شهر شیراز از قطب‌های منطقه محسوب می‌شود و هم‌اکنون که در این زمینه کار تبلیغی ویژه‌ای صورت نمی‌گیرد، اما بسیاری از افراد از کشورهای منطقه برای درمان به شیراز می‌آیند.

این مسئول خاطرنشان کرد: در راستای رونق توریسم‌درمانی باید با تبلیغاتی گسترده در کشورهای همسایه و خلیج فارس، عقد قراردادهای اعزام بیمار و اطلاع‌سانی در سایت‌های معتبر پزشکی سالانه 500 تا 600 هزار مسافر به شیراز جذب شود.

وی اضافه کرد: در بخش گردشگری زیارتی نیز با در نظر گرفتن تسهیلات ویژه برای ساخت زائرسرا در بافت تاریخی اطراف حرم، می‌توان سرمایه‌گذاران دیگر استان‌ها را با مکاتبه با استانداری‌ها و ارائه بسته‌های تشویقی به شیراز آورد.

عضو شورای اسلامی شهر شیراز اضافه کرد: در بخش تفریحی و ورزشی نیز وجود حداقل 50 اثر طبیعی و منحصر به فرد مانند آبشار مارگون، بهشت گمشده، تنگ خرم کارد، تنگ تیزاب، تنگ دلخون، تنگ رغذ، قله ذکریا، قله ربع، دریاچه برم فیروز، دریاچه پریشان و .. امکان وسیعی را برای جذب اکوتوریست‌ها فراهم آورده است.

این مسئول ابراز داشت: بازار سنتی شیراز از نظر تنوع محصولات و گستردگی از استان‌های دیگر کشور و حتی بازار استانبول زیباتر است و در این زمینه خود بازاریان نیز می‌توانند به یاری سازمان میراث فرهنگی و گردشگری آمده با یک اقدام بزرگ تبلیغی گردشگران بسیاری را از سراسر جهان به شیراز بخوانند.

حق‌نگر در ادامه گفت: هیئت‌های امنای حرم‌های مطهر نیز باید در بخش زیارتی دست به کار شده با چاپ بروشورهای زیبا پذیرش زائر را ساماندهی کرده و با ارائه خدمات در خور شان به زائران، روز به روز بر تعداد گردشگران مذهبی شیراز بیافزایند.

وی از همراهی شورای اسلامی شهر شیراز در تمام این موارد خبر داد و اذعان داشت: در دو ماه آینده باید شهرداران مناطق دو، سه و هشت به سرعت امکان اسکان، پارکینگ و ترافیک روان را برای مسافران فراهم کنند.

انتهای پیام/2448/ن30/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول