اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

/فصل دوازدهم/

تراکتورسازی مدعی اول قهرمانی

خبرگزاری فارس: با توجه به آمار تراکتور می‌شود این نتیجه را گرفت که این تیم در فصل دوازدهم یک سر و گردن از تیم‌های مدعی دیگر بالاتر است.

تراکتورسازی مدعی اول قهرمانی

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، تراکتورسازی تبریز در فصل دوازدهم لیگ برتر با مربی‌گیری "تونی اولیویرا" پرتقالی توانسته است خود را به عنوان بزرگ‌ترین مدعی قهرمانی مطرح سازد، این تیم علاوه بر کسب نتایج خوب و آمار خیره‌کننده توانسته است بازی‌های زیبایی نیز به نمایش بگذارد که این طراوت و شادابی تیمی در سال قبل که نایب قهرمان لیگ برتر شد کمتر مشاهده می‌شد.

علاوه بر دانش مربیگری "تونی" که توانسته است به خوبی تیم خود را مهیای مسابقات کند، تراکتور دارای بازیکنان با غیرتی است که مصمم به کسب عنوان قهرمانی هستند، بازیکنانی که در سطح کیفی بسیار خوبی قرار داشته و علاوه بر کارایی فنی دارای تعصب بی‌حد و حصری هستند.

بازیکنانی که با دوندگی بدون هراس از ساق‌های خود هر کدام سهم بزرگی در این موفقیت داشته‌اند.

یک تیم برای قهرمانی مطمئناً باید دارای شاخصه‌هایی باشد که با نظر به موارد زیر می‌توان به قهرمانی تراکتور در لیگ دوازدهم امیدوار بود.

شکست رقیبان اصلی

شکست استقلال با نتیجه دو بر صفر مهم‌ترین رقیب قهرمانی و پیروزی بر تیم مدعی دیگر سپاهان اصفهان با نتیجه چهار بر یک آن هم در اصفهان نشان از برتری فنی تراکتور بر رقیبان درجه اول خود است.

این تیم با برتری برابر حریفان خود در بازی‌های روبه‌رو نشان داده است که از برتری نسبی برابر مدعیان قهرمانی برخوردار است.

خط حمله آتشین

از آمار خیره‌کننده دیگر تراکتور می‌شود به خط حمله این تیم اشاره کرد. تراکتور توانسته است با زدن 37 گل، از استقلالی که فقط 23 گل زده دارد و از سپاهانی که 35 گل زده دارد جلو بزند.

تیمی که در 22 بازی 37 گل به ثمر می‌رساند مشخص است که هوادارانش بازی‌های مهیجی را در 22 هفته گذشته پشت سر گذاشته‌اند.

هم اکنون سید مهدی سید صالحی مهاجم اول تراکتورسازی با زدن 10 گل در اندیشه آقای گلی این فصل است.

تفاضل گل دست نیافتنی

تفاضل گل تراکتور نسبت به همه تیم‌های لیگ برتر بالاتر است. تفاضل 17+ از نزدیک‌ترین رقیبان سپاهان و فولاد پنج بوده و با استقلال شش گل فاصله دارد،این تیم با خط میانی دونده و پرکار از بازیکنان خط میانی پر قدرتی بهره می‌برد.

کمترین باخت

تراکتور به عنوان مدعی اصلی قهرمانی دارای کمترین باخت در لیگ برتر است، این تیم با سه باخت در این خصوص هم از استقلال که چهار باخت دارد و سپاهانی که شش شکست تا هفته بیست و دوم متحمل شده سرتر است.

خط دفاعی تراکتور با حضور مرتضی اسدی و محمد نصرتی همچنین دروازه‌بانی مهدی ثابتی توانسته است حریفان را در رسیدن به اهداف خود ناکام سازد.

تراکتور در تبریز به هیچ تیمی باج نداده است

تراکتورسازی تبریز در فصل دوازدهم و در برابر چشم هواداران خود به هیچ تیمی باج نداده است، این تیم در فصل کنونی تنها تیمی است که این رکورد را در دست دارد و در شهر خود نباخته است البته با حضور هواداران پرشور و پرشمار خیلی سخت می‌شود تراکتور را در تبریز شکست داد و این موضوع تاکنون غیرممکن شده است.

هوادارانی پرشور و پرشمار

هواداران تراکتورسازی را می‌توان شاخص‌ترین مزیت این تیم نسبت به دیگر تیم‌های مدعی دانست، استقلال به عنوان یک تیم پایتختی همواره از حمایت رسانه‌های دیداری و نوشتاری سراسری برخوردار بوده است، مسئله‌ای که تنها می‌توان در کشورهای جهان سومی مصداق آن را پیدا کرد اما حمایت بی‌چون و چرای رسانه ملی از این تیم نیز موجب نشده است تراکتور از لحاظ هوادار در برابر استقلال و پرسپولیس کم بیاورد.

به کرات ثابت شده است تراکتور در همه شهرهای ایران حتی در تهران نیز هوادارانی دارد که برای تشویق تیمشان به ورزشگاه می‌آیند.

تهران شهری است که تراکتور در آنجا نه تنها احساس غربت نمی‌کند بلکه به نوعی 50 درصد ورزشگاه صدهزار نفری را نیز تسخیر می‌کند،کری هواداران تراکتور و این دو تیم پایتخت فقط در تهران صورت می‌گیرد و متاسفانه استقلال و پرسپولیس در ورزشگاه یادگار امام تبریز هواداری ندارند.

با نظر به موارد فوق و بازی‌های زیبای تراکتور قهرمانی تراکتور در فصل دوازدهم بسیار محتمل است و اگر اتفاق خاصی همچون اشتباهات داوری و مواردی دیگر رخ ندهد، می‌شود تراکتور را گزینه اول قهرمانی دانست.

انتهای پیام/60002/و40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول