اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

/موج فوتبال/

از تعجب مدیر ورزشگاه یادگار امام تا مصاحبه سرپرست تراکتورسازی به جای بازیکنان

خبرگزاری فارس: حیرت مدیر ورزشگاه یادگار امام از اولیویرا، آمادگی آذرنیا به‌جای بازیکنان برای مصاحبه، استقرار سیستم هواشناسی در بازی‌های تراکتور، نصب 15هزار صندلی در ورزشگاه و کمالوند و صدرنشینی قسمت‌هایی از موج فوتبال این هفته است.

از تعجب مدیر ورزشگاه یادگار امام تا مصاحبه سرپرست تراکتورسازی به جای بازیکنان

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، بیشتر زمان موج فوتبال این هفته که به مسائل فوتبال تبریز می‌پردازد، به ورزشگاه یادگار امام(ره) اختصاص یافته است.

بررسی نتایج تیم‌های تبریزی در مسابقات فوتبال لیگ برتر، دسته یک ایران و لیگ برتر فوتسال، اخبار و حاشیه‌های فوتبال تبریز و نحوه همکاری سایر ارگان‌های مرتبط با میزبانی تبریز در باشگاه‌های آسیا از سایر قسمت‌های برنامه موج فوتبال این هفته است.

شرفشاهی: ورزشگاه یادگار امام تبریز جزو 8 ورزشگاه برتر آسیا شناخته شد

مدیر ورزشگاه یادگار امام تبریز مهمان برنامه موج فوتبال از قرار گرفتن این استادیوم در بین هشت ورزشگاه برتر آسیا خبر داد و تصریح کرد: خوشبختانه این ورزشگاه موفق به گرفتن درجه A از AFC شد که تنها هشت ورزشگاه در آسیا این موفقیت را به دست آورده‌اند.

عطا شرفشاهی در مورد تاریخچه این ورزشگاه گفت: طراحی ورزشگاه یادگار امام در سال 64 صورت گرفته و کلنگ زنی و مراحل اجرایی آن از سال 67 با 360 هکتار آغاز شد.

وی افزود: فاز اول این پروژه ملی با 160 هکتار با ساخت تأسیساتی همچون سکوها، زمین چمن، سرویس بهداشتی و رختکن‌ها، راه‌های ارتباطی آغاز شده و تا سال 1388 ادامه یافت که بعد از صعود تیم تراکتورسازی به لیگ برتر با همتی ستودنی مراحل ساخت و تکمیل این ورزشگاه سرعت گرفت.

به گفته شرفشاهی، طبقه اول سکوی تماشاگران فاقد ستون بوده و بر صورت طبیعی بر روی صخره و کوه سوار شده است که در جهان تنها دو ورزشگاه با این مزیت ساخته شده‌اند.

نور ورزشگاه استاندارد شد

شرفشاهی از تعویض پروژکتورهای ورزشگاه و ارتقا نور استادیوم خبر داد و تصریح کرد: پروژکتورهای قبلی چهار سال در ورزشگاه مورد استفاده قرار گرفته بودند و برای بازی‌های آسیایی تعویض شده و اگر تنظیمات درست صورت گیرد نور ورزشگاه یادگار امام نزدیک 1500 لوکس است که بالاتر از استاندارد نور ورزشگاه که 1200 لوکس است، خواهد شد.

وی به رفع مشکل برق استادیوم و ژنراتورها نیز اشاره کرد.

از انتقاد اولیویرا تعجب می‌کنم

مدیر مجموعه ورزشی یادگار امام تبریز انتقاد سرمربی تیم تراکتورسازی را از چمن این ورزشگاه غیرمنصفانه ذکر کرد و خاطرنشان کرد: بعد از چمن استادیوم آزادی، چمن ورزشگاه یادگار امام بهترین زمین فوتبال کشور در حال حاضر است.

وی افزود: زمین چمن ورزشگاه نسبت به سال گذشته بسیار با کیفیت‌تر بوده و حتی تعجب ناظران AFC را بابت کیفیت و سبز بودن چمن در این سرمای تبریز به همراه داشت.

شرفشاهی گفت: ورزشگاه یادگار امام مشاور چمن، پیمانکار و متخصص چمن داشته و چمن این ورزشگاه به صورت گلخانه‌ای حفاظت شده و بر روی آن حفاظ کشیده می‌شود و روزانه نایلون قسمتی برای نورگیری برداشته می‌شود.

وی، استادیوم آزادی را تنها ورزشگاه کشور نام برد که مجهز به سیستم هیتینگ بوده و راهکار برای تجهیز ورزشگاه یادگار امام به این سیستم را عدم بازی به مدت یک سال در این مجموعه دانست تا چمن برداشته شده و لوله‌گذاری زیر چمن ورزشگاه صورت گیرد.

 

15 هزار صندلی نصب خواهد شد

شرفشاهی، از نصب 15 هزار صندلی پیش از آغاز بازی تراکتورسازی در مسابقات آسیایی خبر داد.

وی، مشکلات موجود ورزشگاه را دو بانده کردن ورودی جهاد، دور برگردان بر روی اتوبان کسایی و ساخت پل عابر پیاده ذکر کرد و ابراز امیدواری کرد که با همت مسئولان مربوطه شاهد به حداقل رسیدن مشکلات حضور تماشاگران در ورزشگاه یادگار امام باشیم.

اتوبوسرانی سرویس خواهد داد

مدیرعامل شرکت اتوبوسرانی تبریز نیز در این برنامه از ارائه خدمات این شرکت در بازی‌های آسیایی خبر داد.

سیروس تقی‌زاده گفت: برای رفاه تماشاگران تراکتورسازی در مسابقات باشگاه‌های آسیا، این شرکت با اختصاص اتوبوس سعی خواهد کرد تا امکان جابه‌جایی بخشی از تماشاگران را فراهم سازد.

وی افزود: البته با تعاملی که با جعفری مدیر باشگاه تراکتورسازی داشتیم خدمات انتقال تماشاگران از نقاط مختلف شهر به ورزشگاه یادگار امام در بازی‌های لیگ نیز انجام گرفته است.

ارسال ایستگاه هواشناسی سیار در بازی‌های تراکتور‌سازی

مدیرکل اداره هواشناسی آذربایجان‌شرقی از استقرار ایستگاه هواشناسی در ورزشگاه یادگار امام در بازی‌های آسیایی تراکتورسازی خبر داد.

شاهرخ حسنعلی‌زاده تصریح کرد: با توجه به اینکه ورزشگاه یادگار امام در منطقه جنوبی تبریز که بسیار بادخیز است، واقع شده، حضور ایستگاه هواشناسی  در این ورزشگاه برای نخستین بار در ایران می‌تواند کمک زیادی برای فوتبال استان کند.

وی گفت: استقرار این سیستم با توجه به دما و شدت باد در ورزشگاه می‌تواند به تیم تراکتورسازی در انتخاب زمین بازی کمک کند ضمن اینکه گزارشگران بازی نیز می‌توانند در هر لحظه میزان دما و رطوبت همچنین شدت باد را به مخاطبان خود اعلام کنند.

 

ارتقا کابل نوری و پوشش همراه اول در ورزشگاه یادگار امام

مدیرکل مخابرات استان آذربایجان‌شرقی نیز از ارتقای کابل نوری و پوشش همراه اول در ورزشگاه یادگار امام خبر داد و عنوان کرد: با تقویت زیرساخت‌های اساسی در ارتباطات شاهد خط‌دهی تلفن‌های همراه اول در ورزشگاه بوده و برای حل مشکل ترافیک خطوط در ورزشگاه نیز برنامه داریم.

به گفته محمد فرقانی، امکان اینترنت پرسرعت برای خبرنگاران در ورزشگاه یادگار امام فراهم خواهد شد.

انتقاد از بازی شهرداری در ورزشگاه یادگار امام

اولیویرا، سرمربی تیم تراکتورسازی از بازی تیم شهرداری تبریز در ورزشگاه یادگار امام انتقاد کرد و گفت: این استادیوم فقط برای بازی‌های لیگ برتر باید در نظر گرفته شود.

در بخش دیگر آیتم حاشیه‌ها محمد نصرتی حاضر به مصاحبه با دوربین موج فوتبال نشد و علت آن را ممنوعیت باشگاه تراکتورسازی ذکر کرد.

آذرنیا: با این وضعیت دلار سهمیه فیفا را نمی‌خواهیم

سرپرست تیم تراکتورسازی تبریز در پاسخ به پرسش بهمن جهدی گزارشگر موج فوتبال مبنی بر سوختن سهمیه فیفای تراکتورسازی گفت: با این وضعیت دلار، سهمیه  فیفا را خودمان عمداً سوزاندیم.

وی گفت: با در نظر گرفتن اینکه در جذب بازیکنان خارجی ابتدای فصل دقت لازم صورت نگرفته بود، "سوارس" چند روز با تیم تمرین کرده و بعد از تایید کادر فنی با وی قرارداد بستیم.

آذرنیا در مورد عدم مصاحبه بازیکنان تراکتورسازی با تلویزیون تصریح کرد: هیچ محدودیتی در این مورد به بازیکنان اعمال نشده و آنها خودشان نمی‌خواهند مصاحبه کنند و من حاضرم هر پرسشی که باشد به جای آنان پاسخ دهم.

 

فراز کمالوند: صددرصد امتیازات خانگی را در یادگار امام گرفتیم

فراز کمالوند سرمربی تیم شهرداری تبریز با بیان اینکه صددرصد امتیازات خانگی را در ورزشگاه یادگار امام تبریز گرفتیم، افزود: چمن ورزشگاه باغشمال به دلیل کثرت مسابقات و تمرین کیفیت مطلوبی نداشته و برای همین خواستار برگزاری مسابقات در ورزشگاه یادگار امام (ره) شدیم.

وی، برخلاف اولیویرا معتقد است چمن ورزشگاه یادگار امام بهترین زمین موجود در ایران است.

کمالوند، پیش‌بینی کرد که تیمش در اواسط نیم فصل دوم بتواند صدرنشین گروه خود شود.

بررسی نتایج فوتبال  و فوتسال تبریز

پخش گل‌های پیروزی سه بر یک تراکتورسازی بر مس کرمان، پیروزی یک بر صفر شهرداری تبریز بر سایپای شمال، برد دو بر یک گسترش فولاد تبریز بر ماشین‌سازی و حواشی کوتاه از این بازی، برد چهار بر سه فوتسال شهرداری تبریز بر دبیری و شکست پنج بر یک هلال احمر از گاز خوزستان بخش دیگری از برنامه موج فوتبال بود.

تماشاگران به تجهیز امکانات رای دادند

تماشاگران برنامه موج فوتبال در مسابقه پیامکی این برنامه به تجهیز امکانات ورزشگاه یادگار امام رای دادند. گزینه‌های بعدی به ترتیب حل مشکل ایاب و ذهاب، پوشش تلویزیونی مناسب و  امکانات رفاهی رای آوردند.

پخش کلیپ جدید تراکتورسازی با صدای امیر سپهر به افتخار برد تراکتورسازی بر مس کرمان، نخستین شکست ویسی بعد از پنج بازی در تبریز و مسابقه شعار برای تشویق تراکتورسازی از سوی کمیته برگزاری مسابقات آسیایی تراکتورسازی از دیگر بخش‌های برنامه موج فوتبال بود.

انتهای پیام/60001/و40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول