اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل دامپزشکی استان بوشهر خبر داد

انجام بیش از 1100 آزمایش ویروسی در سیستم مراقبت فعال مزارع پرورش میگو

خبرگزاری فارس: مدیرکل دامپزشکی استان بوشهر از انجام بیش از 1100 آزمایش ویروسی در سیستم مراقبت فعال مزارع پرورش میگو در استان بوشهر خبر داد.

انجام بیش از 1100 آزمایش ویروسی در سیستم مراقبت فعال مزارع پرورش میگو

 دکتر مرتضی بحرانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بوشهر اظهار داشت: در اجرای سیستم مراقبت فعال مزارع پرورش میگو اقدامات مختلفی از جمله بازرسی‌های بهداشتی، نمونه‌‌برداری از مراحل مختلف و انجام آزمایشات ویروسی را در دستور کار قرار داد.

وی افزود: در اجرای سیستم مراقبت در مزارع پرورش میگو در طول دو دوره پرورش انجام شده در سال 1391، اداره کل دامپزشکی استان بوشهر با برنامه‌ریزی‌های دفتر بهداشت و مبارزه با بیماری‌های آبزیان سازمان دامپزشکی کشور، اقدامات مختلفی از جمله بازرسی‌های بهداشتی مستمر از مراکز تکثیر و مزارع پرورش میگو، نمونه‌برداری از مراحل مختلف تکثیر و پرورش و انجام آزمایشات ویروسی تا حصول اطمینان از کیفیت محصول را در دستور کار قرار داده است.

بحرانی در ادامه افزود: در اجرای سیستم مراقبت فعال مزارع پرورش میگو از تعداد 176 مزرعه زیر کشت فعال میگو پرورشی (گونه وانمی)، 334 مورد بازدید توسط کارشناسان این اداره کل انجام شد، در همین راستا نیز 703 مورد نمونه‌برداری از استخرهای پرورش میگو صورت پذیرفت که متعاقباٌ تعداد یک ‌هزار و 181 آزمایش ویروسی در مرکز بررسی و تشخیص بیماری‌های میگو انجام شد.

مدیرکل دامپزشکی استان بوشهر اذعان داشت: اجرای سیستم مراقبت فعال مزارع پرورش میگو و اقدامات بهداشتی صورت گرفته و همچنین همکاری صمیمانه شیلات استان از 1980 استخر فعال پرورش میگو در استان بوشهر 7 هزار تن میگوی پرورشی (گونه وانمی) صید و در اختیار بازارهای داخی و خارجی قرار گرفت.

انتهای پیام/66006/خ30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول