اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون صنایع دستی همدان خبر داد

فعالیت بیش از 5 هزار هنرمند همدانی در کارگاه‌های سفال و سرامیک

خبرگزاری فارس: معاون صنایع دستی میراث فرهنگی، صنایع ‌دستی و گردشگری همدان از فعالیت 5 هزار و 845 هنرمند همدانی در 2 هزار و 152 کارگاه سفال و سرامیک خبر داد.

فعالیت بیش از 5 هزار هنرمند همدانی در کارگاه‌های سفال و سرامیک

بهجت عباسی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان با اشاره به اینکه سفال همچنان بیشترین میزان صادرات صنایع دستی همدان را شامل می‌شود، اظهار داشت: سفال همدان همواره مورد توجه بازارهای خارجی قرار گرفته که همین امر موجب شده بخش عمده‌ای از صادرات صنایع دستی همدان به سفال اختصاص یابد.

وی با بیان اینکه در استان همدان 2 هزار و 152 کارگاه سفال و سرامیک و رشته‌های جانبی فعالیت می‌کند، افزود: در این کارگاه‌ها 5 هزار و 845 نفر در زمینه سفال، سرامیک و رشته‌های جانبی آن مشغول به کار هستند.

معاون صنایع دستی میراث فرهنگی، صنایع‌ دستی و گردشگری همدان تصریح کرد: در شهرستان ملایر 25 کارگاه سفال و سرامیک وجود دارد که موجب اشتغالزایی برای 49 نفر شده است.

به گفته وی، 10 کارگاه سفال و سرامیک در شهرستان نهاوند وجود دارد که 16 نفر در آنها مشغول به فعالیت هستند.

عباسی، تنها شهرستان فاقد کارگاه سفال و سرامیک را کبودراهنگ عنوان کرد و افزود: شهرستان تویسرکان با 12 کارگاه سفال و سرامیک، 34 نفر در آن مشغول به فعالیت هستند.

وی یادآور شد: در شهرستان اسدآباد 50 کارگاه، رزن 18 کارگاه و فامنین دارای 2 کارگاه است که به ترتیب 51، 35 و 2 نفر در کارگاه‌های این شهرستان‌ها مشغول به کار هستند.

معاون صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌ دستی و گردشگری همدان در پایان بیشترین میزان فعالیت در عرصه سفال و سرامیک را شهرستان بهار عنوان کرد و گفت: در شهرهای بهار، لاله جین و صالح‌آباد یک هزار و 591 کارگاه سفال و سرامیک و رشته‌های جانبی فعال است که موجب اشتغال برای 4 هزار و 793 نفر شده است.

انتهای پیام/89003/ح20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول